Compania Unilact Transilvania, producătorul brânzeturilor De la Ferma, exportă în zece ţări peste 50% din producţia fabricii din localitatea Unirea (judeţul Alba), pariind pe dorinţa românilor din străinătate de a mânca produse româneşti.
„Am avut viziunea că e bine să ajungem la toţi românii, ne-am dat seama că există români care ar consuma mâncare românească şi dincolo de graniţele ţării noastre. Ne-am dat seama că este o piaţă bună, sunt şi turci, sârbi bulgari şi ruşi, toţi mănâncă brânzeturi asemănătoare cu ale noastre.
Ne-am găsit o nişă etnică, care ni s-a potrivit şi ca dimensiune“, a declarat Marius Bîcu, managing partner al Unilact Transilvania, la conferinţa „Capitalul privat românesc - o şansă pentru dezvoltarea economică a României“, organizată de ZF împreună cu Banca Transilvania la Alba Iulia.
Aceasta este a şaptea oprire a proiectului ZF Antreprenorii României, după Timişoara, Sibiu, Piteşti, Braşov, Iaşi şi Craiova, iar în perioada următoare iniţiativa ZF va continua în cele mai mari oraşe din ţară. Următoarea oprire a evenimentului va fi la Constanţa pe 13 iunie. Unilact Transilvania, cu afaceri de peste 14 milioane de lei anul trecut, este unul dintre producătorii români care au decis să se extindă pe pieţele externe, în condiţiile în care în general companiile româneşti din industria lactatelor îşi concentrează activitatea pe piaţa locală. Cum a reuşit un producător mic să găsească parteneri la export?