Companii

Zentiva retrage 40 de produse de pe piata

Zentiva retrage 40 de produse de pe piata

Mariana Wencz, country general manager Zentiva: Pana la sfarsitul acestui an urmarim sa ajungem la o cota de piata de 6,5% in segmentul de retail.

18.05.2007, 18:41 99

Compania farmaceutica Zentiva Romania, fosta Sicomed, a anuntat ca va retrage circa 40 de medicamente de pe piata anul acesta, neprecizand insa despre ce produse farmaceutice este vorba.
Oficialii firmei spun ca Zentiva trece printr-un proces de analizare a portofoliului pentru a vedea daca unele produse mai vechi pot fi inlocuite cu terapii moderne.
"Am Inaintat un portofoliu de produse care vor fi retrase de pe piata, dar vom oferi variante alternative la unele dintre acestea. Deocamdata nu a fost retras niciun medicament de pe piata", a spus Mariana Wencz, country general manager Zentiva.
Produsele care vor fi scoase de pe piata fac parte din portofoliul fostei companii Sicomed, care a fost achizitionata la sfarsitul lui 2005 de catre Zentiva. Circa 60% din vanzarile actuale ale Zentiva in Romania sunt reprezentate de produse din portofoliul Sicomed.
Compania a raportat in 2006 un profit net de 23 de milioane de lei (6,53 mil. euro), in crestere cu 43% fata de 2005, la o cifra de afaceri de 242 mil. lei (68,6 mil. euro), in urcare cu 26% comparativ cu anul precedent. Compania este listata pe Bursa de Valori Bucuresti si are o capitalizare bursiera de 232 de mil. euro.
Zentiva are o cota de piata din segmentul de retail de 6,2%, cu 1,5% mai mult fata de 2005, potrivit reprezentantilor companiei. Segmentul de retail este evaluat la 4,6 miliarde de lei (circa 1,3 miliarde de euro).
"Pana la sfarsitul acestui an urmarim sa ajungem la o cota de piata de 6,5% in segmentul de retail", a precizat Wencz. Vanzarile pe piata romaneasca ale Zentiva au crescut, in primul trimestru, cu 22,5%, ajungand la circa 23,2 mil. euro.
"Vrem sa ne mentinem ritmul de crestere la trei luni pana la sfarsitul anului", a precizat Wencz.
Compania a introdus in acest an trei produse noi pe piata, urmand sa mai lanseze inca trei. Produsele deja lansate sunt Zenra, pe segmentul cardiovascular, Amyx, destinat bolnavilor de diabet si Lindaxa, pe aria terapeutica metabolism. Totodata, compania va mai introduce pe piata in acest an un contraceptiv, un blocant de calciu si un medicament destinat tratarii disfunctiilor hormonale.
"Cea mai mare pondere in cifra noasta de afaceri o are medicamentul Simvacard (n.red - pe aria terapeutica cardiovasculare), care asigura circa 12% din vanzarile in Romania. Simvacard-ul are si cel mai mare ritm de crestere. Totodata, Algocalminul are o pondere de circa 10% in vanzarile companiei", a spus Wencz.
Romania este a doua piata ca importanta pentru Zentiva, avand o pondere de circa 18% in totalul afacerilor grupului. Pe primul loc este piata din Cehia, cu o pondere de 37%. Pentru urmatorii ani insa reprezentantii companiei se asteapta ca piata din Turcia sa urce pe locul doi ca importanta, iar piata din Romania sa coboare un loc. Cu toate acestea, Romania va ramane in continuare o piata cu potential.
"Turcia, Romania, Bulgaria si Ucraina sunt state cu un potential ridicat de crestere, din cauza cheltuielilor reduse pentru medicamente", a spus Lars Ramneborn, vicepresedintele comercial al grupului.
Piata farmaceutica din Romania a crescut in primul trimestru cu 25,3%, cu 10% mai mult fata de estimarile initiale, pana la 1,56 mld. lei (462,7 mil. euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO