Companii

Xavier Martinet, Grupul Renault: Dacia este mai pregătită decât alte mărci europene

Xavier Martinet, Grupul Renault: Dacia este mai...

Autor: Bogdan Alecu

18.01.2024, 17:00 144

♦ Dacia va miza tot mai mult pe imaginea de marcă auto europeană şi după creşterile din 2023 se aşteaptă la un nou salt în 2025, atunci când Bigster va fi lansat, care este de aşteptat să înregistreze vânzări semnificative pe pieţe precum cea germană.

Grupul Renault a înregistrat în 2023 vânzări de 562.890 de maşini Dacia, în creştere cu 17,4% faţă de anul anterior, urcând pe locul 10 la  nivel european, creştere susţinută de toate cele patru modele-cheie ale sale – Duster, Sandero, Jogger şi Spring.

„Vorbim despre o realizare importantă în 2023. Pentru prima dată în istoria Dacia, marca este pe locul zece la nivel european pe segmentul auto­turismelor şi suntem în top când vine vorba de retail“, a spus Xavier Martinet, vice­pre­şe­dinte  al Dacia respon­sabil cu operaţiunile, vân­zările şi marketingul mărcii româneşti al Grupului Renault.

Dacă până acum Dacia era prezentată drept un brand al Renault cu raport bun preţ/calitate, grupul francez vrea ca marca să fie cunoscută drept una cât mai europeană, în contextul în care constructorii chinezi au luat în vizor piaţa europeană.

„Performanţele Dacia în Europa sunt unele omogene, atragem clienţi de peste tot. Este greu de făcut acum portretul-robot al clientului. Producţia lui Spring în China e un subiect de care am tot discutat, însă este o maşină proiectată în Europa, pe o platformă internaţională. Da, sunt îngrijorat de concurenţa chineză, ei vin puternic, dar Dacia nu ar trebui să fie mai îngrijorată ca alte mărci, Dacia chiar este pregătită să concureze“, a spus vicepreşedintele.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO