Companii

Wrigley si-a majorat cu 8 puncte cota pe piata bomboanelor, pana la 38%

Wrigley si-a majorat cu 8 puncte cota pe piata bomboanelor, pana la 38%
09.05.2007, 17:22 62

Wrigley, producatorul gumei Orbit, a inregistrat un ritm de crestere a vanzarilor de 30% in primul trimestru fata de perioada similara din 2006, pe baza lansarilor de bomboane si guma de mestecat.
Vanzarile in volum ale Wrigley Romania au avansat cu 21% in 2006 fata de anul anterior. Compania, care detine peste 95% din piata gumei de mestecat, a realizat un profit net de 10 mil. euro anul trecut, la o cifra de afaceri de aproximativ 48 mil. euro, potrivit propriilor date.
Vanzarile de guma de mestecat Wrigley au inregistrat un avans, in volum, de 14% anul trecut fata de 2005 pe piata locala, fata de un ritm de crestere de 165% raportat pe segmentul bomboanelor.
"Potentialul de dezvoltare a segmentelor non-gum (diferite categorii de bomboane - nr. red.) pe piata romaneasca este foarte mare. O piata care - vazuta din exterior - parea mica, nu a antrenat pana acum investitii importante si, din acest motiv, categoriile de produse au ramas nedezvoltate. In ultimul an, am remarcat chiar si dublari ale vanzarilor de pe piata, pe diferitele categorii de bomboane (fara ciocolata - n. red.)", explica Mihai Georgescu, directorul general al Wrigley Romania.
Vanzarile totale de guma de mestecat si bomboane pe piata romaneasca sunt estimate la peste 60 de milioane de euro in prezent, doua treimi fiind reprezentate de segmentul gumei de mestecat.
Wrigley detine o cota de 38% pe piata bomboanelor din Romania (excluzand pralinele), in crestere cu 8 puncte procentuale fata de 2006, potrivit unui studiu Nielsen din luna martie citat de companie. Cele mai mari cote de piata ale Wrigley pe segmentul bomboanelor sunt detinute de Winterfresh (17%), Solano (8%) si Juicy Fruit (7%), brand lansat anul trecut in Romania.
Per total, bomboanele au adus anul trecut vanzari de peste 8 mil. euro companiei Wrigley Romania, dupa o perioada de aproximativ patru ani de la intrarea pe acest segment de piata.
Cel mai bine vandut brand al Wrigley in Romania ramane insa Orbit, care detine o cota de 54% pe segmentul dulciurilor fara ciocolata si biscuiti, si 70% din piata locala a gumei de mestecat, potrivit datelor Nielsen citate de companie.
Georgescu estimeaza pentru 2007 o evolutie a pietei gumei de mestecat in linie cu ritmul de crestere realizat anul trecut fata de 2005, de 13%. Cresterea consumului de produse zaharoase (guma de mestecat, bomboane neincluzand pralinele) din Romania s-ar putea datora si intrarii unor noi jucatori, atrasi de rata mare de incercare a consumatorilor si de gradul inca redus de dezvoltare a categoriilor de produse.
"Este prematur sa vorbim de o schimbare importanta a pietei de profil ca urmare a intrarii Romaniei in Uniunea Europeana. Nu cred ca vreun furnizor a stat cu geamantanele facute la granita, asteptand ziua de 1 ianuarie, pentru a putea intra pe piata romaneasca. In plus, eliminarea taxelor de import pentru guma de mestecat si bomboane s-a realizat treptat, nu abrupt", spune Mihai Georgescu.
Consumul local, estimat in prezent la 72-73 de lame de guma de mestecat pe cap de locuitor, este redus comparativ cu tari din vestul Europei, unde nivelul acestuia depaseste chiar 200 de lame pe cap de locuitor (pe an).
"Un impact mare in Romania il are diferenta foarte mare de consum din mediul urban si cel rural. Consumul scazut in mediu rural se leaga in primul rand de lipsa dezvoltarii retelelor comerciale in aceste zone. Daca ne uitam insa doar la consumul din zona urbana, valorile sunt similare cu media est-europeana", afirma Georgescu.
Wrigley Romania si-a externalizat serviciile de distributie catre 15 companii specializate, acoperind in total aproximativ 100.000 de puncte de vanzare. Wrigley nu desfasoara in acest moment activitati de productie pe piata romaneasca, cu toate ca la finele lui 2004, compania a achizitionat la nivel international divizia Kraft Foods de bomboane (neincluzand pralinele) cu capacitati de productie si in Romania.
Liniile de fabricatie a produselor zaharoase Kraft din Romania, pentru bomboanele Sugus si Silvana, nu a facut parte din tranzactia internationala cu Wrigley, care
s-a ridicat la 1,46 mld. dolari. Acestea au fost achizitionate recent de catre producatorul de dulciuri Kandia-Excelent, pentru aproximativ 10 mil. euro.
Georgescu spune ca, dupa finalizarea tranzactiei la nivel international, Wrigley nu a mai purtat discutii pentru preluarea Sugus si Silvana de la Kraft Foods Romania.
Principalii jucatori pe piata romaneasca a dulciurilor sunt in prezent companii internationale precum Kraft Foods, Nestle, Masterfoods, dar si dezvoltate local, printre care se numara European Food, Kandia-Excelent sau Supreme Chocolat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO