Companii

Wrigley: ritmul de crestere a vanzarilor a incetinit

15.12.2004, 00:00 17

Filiala romaneasca a producatorului american Wrigley estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de aproximativ  40 milioane de dolari (30,7 milioane euro) , in crestere cu 15-16% fata de anul trecut, a declarat Mihai Georgescu, director regional al companiei.
El nu a precizat care este profitul pe care il estimeaza, mentionand doar ca Wrigley Romania este profitabila.
"Am avut ani in care am dublat vanzarile, dar acum acest lucru nu mai e posibil. Am ajuns la 95% awareness (n.red. - grad de recunoastere al unei marci in randul consumatorilor), iar posibilitatea de a ajunge la dublarea vanzarilor nu mai este realista", a spus Georgescu.
Anul acesta, compania a preluat sectia de bomboane si drajee Sugus si Silvana a fabricii detinuta la Brasov de Kraft Foods Romania, ca urmare unei tranzactii la nivel international intre cele doua companii americane.
Intreaga achizitie s-a ridicat, la nivel international, la 1,5 miliarde de dolari, si este asteptata sa se incheie la jumatatea anului viitor.
In cadrul tranzactiei, mai multe branduri si fabrici Kraft vor trece in posesia Wrigely.
Reprezentantii locali ai celor doua companii nu au precizat care a fost valoarea tranzactiei pe plan local.
Tot in acest an, Wrigley, care nu a produs pana acum nimic pe plan local, a lansat marca de bomboane Solano.
Pentru ca au fost lansate abia in luna octombrie, Georgescu nu a putut oferi date privind vanzarile.
In momentul lansarii, el a declarat insa ca estimeaza ca, in scurt timp, Solano sa atinga o cota de 10-15% din piata bomboanelor
Pe piata gumei de mestecat, compania a mai lansat in acest an marcile Orbit Professional, Orbit Herbal si Airways Menthol.
"De asemenea, am efectuat mai multe rotatii de arome," a spus Georgescu.
"Avem destul de multe arome care se mentin la cote constante de consum, iar altele necesita rotatii. Acest lucru se observa in special la cele din fructe, unde consumatorul doreste permanent o alta aroma, o asteapta", a mai spus Georgescu.
Wrigley si-a deschis subsidiara locala in urma cu zece ani, iar investitiile de pana acum se ridica la aproximativ 100 de milioane de dolari.
O buna parte a acestor investitii au mers catre sustinerea in mass-media, iar altele au fost investitii operationale, conform lui Georgescu.
Compania are 170 de angajati, 450 de agenti de vanzare si 15 distribuitori, precum si o prezenta in 106.000 de puncte de vanzare, a spus el.
Un studiu realizat de compania de cercetare de piata ACNielsen citat de companie indica faptul ca Wrigley ocupa 89% din volumul pietei de guma de mestecat si 94% din valoare.
Guma de mestecat Wrigley este fabricata in Polonia, Franta, Anglia sau Spania.
Concurentii sai sunt Perfetti, Cadbury si Arcor. Pe plan international, Wrigley concureaza in principal cu Cadbury si Perfetti.
"Speram sa mai intre pe piata gumei de mestecat, deoarece numai asa piata poate creste, doar ca deocamdata nu avem semnale ca lucrurile stau asa", a mentionat Georgescu.
In Romania, consumul anual de guma de mestecat pe cap de locuitor  se ridica la circa 50 de lame, a spus el, adaugand ca potential este.
In Bulgaria lucrurile sunt aproximativ la fel, in timp ce in Cehia 110, in Croatia 130, Slovenia aproape 200, iar in Polonia catre 80.
In 2004, Wrigley estimeaza o cifra de afaceri globala de 2,8 miliarde de dolari.
claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO