Companii

Wrigley ataca piata dropsurilor cu Sugus si Silvana de la Krafts Foods

17.11.2004, 00:00 218

Wrigley Romania va prelua sectia de bomboane si drajee Sugus si Silvana a fabricii detinuta la Brasov de Kraft Foods Romania, ca urmare unei tranzactii la nivel international intre cele doua companii americane.
Gigantul american Wrigley a anuntat luni ca a cumparat la o parte din afacerea de bomboane a rivalului Kraft, pentru suma de 1,5 miliarde de dolari, in urma careia mai multe branduri si fabrici Kraft vor trece in posesia Wrigely. Tranzactia va fi finalizata la jumatatea anului 2005.
"Tranzactia vizeaza un acord cu Wrigley pentru vanzarea la nivel global a afacerii cu produse zaharoase, ce nu se incadreaza in categoria ciocolata. Aceasta include si marcile Sugus si Silvana, precum si unitatea de productie numarul 1 din Brasov. Aceste marci au realizat vanzari in crestere anul acesta comparativ cu anul trecut '', au spus reprezentantii din Romania ai Kraft Foods.
Angajatii de la acesata sectie ai Kraft Foods vor trece la Wrigley Romania. Reprezentantii Krafts nu au spus cat din cifra de afaceri a companiei (de 53 milioane euro anul trecut) reprezinta vanzarile de Sugus si Silvana.
Oficialii din Romania ai companiei Wrigley nu au comentat pe marginea tranzactiei, dar au spus ca piata bomboanelor are potential de crestere in Romania.
"Piata de profil (dulciuri - n. red) a inregistrat in ultima vreme si mai ales anul acesta o crestere destul de semnificativa atat ca volum de vanzari, cat mai ales ca diversitate si cerinte din partea consumatorilor. Piata bomboanelor, in special, are un potential foarte mare de dezvoltare", a spus Mihai Georgescu, director general Wrigley Romania.
In Romania, dupa ce a ajuns sa detina aproape intreaga piata de guma de mestecat, Wrigley ataca acum piata dropsurilor si a jeleurilor. Deja Wrigley Romania a lansat recent pe piata bomboanele Solano, produse de compania spaniola Joyco, pe care grupul american a achizitionat-o anul acesta. "Ne asteptam ca intr-un interval relativ scurt Solano sa atinga o pondere valorica de 10-15% din consumul de bomboane", a mai spus Georgescu.
Wrigley si Kraft sunt doi dintre cei mai importanti jucatori pe piata dulciurilor din Romania.
Wrigley a intrat pe piata romaneasca in 1994 si are in prezent are 150 de angajati. Compania nu a investit pana acum in unitati de productie in Romania.
Cifra de afaceri a Wrigley a fost anul trecut de 30 de milioane de dolari. Cu marcile Orbit, Airwaves si Hubba-Bubba, Wrigley detine in acest moment peste 95% din piata gumei de mestecat si 12% din piata dropsurilor fara zahar.
Kraft Foods este unul din principalii jucatori pe dulciuri si cafea din Romania. Compania are in portofoliu zece marci, cele mai cunoscute fiind ciocolatele Africana, Poiana, Suchardine, Smash, Milka, Toblerone, cafelele Jacobs si Nova Brasilia si branza Philadelphia.
Pe piata romaneasca, Kraft Foods a intrat in urma cu zece ani odata cu achizitionarea fabricii Poiana Produse Zaharoase din Brasov. In cei zece ani, compania a realizat investitii de peste 20 de milioane de dolari si a ajuns la peste 750 de angajati.
La nivel global, Kraft Foods este a doua mare companie din domeniul alimentar cu o cifra de afaceri de peste 30 miliarde de dolari. Alte branduri care vor trece de la Kraft la Wrigley ca urmare a tranzactiei dintre cele doua companii sunt Life Savers, Creme Savers, Trolli. Kraft va ceda unitatile din Iowa, Tennessee, Marea Britanie, precum si doua fabrici din Canada. In jur de 700 de angajati din cadrul diviziei de bomboane a Kraft Foods vor fi transferati la Wrigley, ca urmare a acestei tranzactii.
In Romania, cresterea consumului de bomboane determnina si alti investitori sa mizeze pe acest sector. Firma italiana Perfetti va Melle a anuntat saptamana trecuta ca va investi 2 milioane de euro intr-o unitate de productie a bomboanelor la Cluj-Napoca.
Reprezentantii Wrigley mai spun ca tendinta pe piata romaneasca este de orientare a consumului catre produsele fara zahar.
"Studiile de piata efectuate de compania Wrigley in Romania si in alte tari din Europa Centrala au aratat ca, in Romania, consumatorii prefera in proportie de 47% produsele fara zahar, fata de Polonia 31% sau Cehia 40%. Insa in cadrul pietei de bomboane, ponderea dominanta este reprezentata de produsele ce contin zahar (85 % cota valorica de piata) si produsele fara zahar (14 % cota valorica de piata)", a afirmat Georgescu.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO