Companii

Viessmann trece de 42 de milioane de euro prin contractele corporate

26.08.2008, 19:37 77

Compania Viessmann din Brasov, unul dintre primii jucatori de pe piata locala a centralelor termice, estimeaza ca va realiza in acest an afaceri de 42 de milioane de euro, in crestere cu aproape 10% de la circa 38 de milioane de euro in 2007.
Cresterea este, potrivit reprezentantilor Viessmann, corelata cu cea a intregii piete, care cunoaste in prezent o normalizare a vanzarilor, dupa ce a trecut prin apogeul cauzat in urma cu 6-7 ani de valurile de debransari din sistemul public de termoficare. Valoarea pietei locale de centrale termice, industriale si pentru gospodarii, a fost estimata de Viessmann la mai mult de 250 de milioane de euro in 2008, dupa ce anul trecut a depasit 230 de milioane de euro.
"Sectorul constructiilor noi, din Capitala sau provincie, creste acum piata, un al doilea factor fiind cererea consumatorilor care pana acum nu si-au permis o centrala", a declarat Valentin Nan, referent marketing pentru Viessmann.
Vanzarile Viessmann pe sectorul microcentralelor au fost estimate pentru anul in curs la circa 20.000 de unitati, iar cea mai mare parte dintre ele vor fi din segmentul de pret redus. Astfel, circa 80% din vanzarile de microcentrale Viessmann vor oscila in jurul segmentului de putere de 24 kW.
Circa jumatate din afacerile companiei sunt realizate insa in sectorul industrial, unde Viessmann realizeaza anual circa 15-20 de proiecte de 1.000 -1.500 kW.
"Partea industriala este foarte importanta pentru ca nu trec 2-3 luni fara deschiderea unei noi fabrici de lactate sau un abator. Fie ca se retehnologizeaza sau se construiesc greenfield, toate au nevoie de agent termic, iar multe companii straine au auzit deja de Viessmann in tara de origine", explica Nan.
Compania a instalat cetralele termice pentru intregul proiect Baneasa, care include mallul Baneasa Shopping City, magazinul Ikea sau parcul de afaceri Baneasa, dar si pentru fabricile de bere Craiova si Ciuc, Teatrul National din Cluj sau aeroporturile din Timisoara si Sibiu.
Pentru anul viitor Viessmann estimeaza ca va finaliza instalarea centralei termice pentru compania Linde in Navodari. Cel mai important proiect din sectorul industrial al Viessmann a fost instalarea in 2007 a unei centrale termice pentru Automobile Dacia, valoarea proiectului fiind de 2 milioane de euro.
Viessmann a identificat o noua posibilitate de dezvoltare in directia sistemelor de incalzire prin exploatarea de surse alternative, precum pompele de caldura. Acestea exploateaza diferentele de temperatura din sol sau printr-un sistem de transfer de termperatura, segmentul fiind deocamdata la faza de inceput in Romania datorita costurilor initiale. "Daca in 2006 am avut aproximativ 10 comenzi, anul acesta vom trece de 40 de unitati. Interesul este mare, dar multi sunt reticenti pentru ca un proiect nu poate fi realizat cu un buget sub 16.000 de euro", a spus Nan.
Principalii concurenti ai companiei in segmentul de microcentrale sunt Merlonii, cu brandul Ariston, si Imerfin cu brandul Imergas, in timp ce in cazul centralelor in condensatie apar brandurile Vaillant, Yunkers si Keston.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO