Companii

Vie Vin Murfatlar: renumele a permis preturi mai mari

16.01.2004, 00:00 64

Producatorul de vinuri Vie Vin Murfatlar a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 24 de milioane de dolari, in crestere cu 50% fata de cea din anul precedent, care s-a situat la 16 milioane de dolari.
Pentru acest an estimarile companiei merg catre o crestere a cifrei de afaceri pana la 34 milioane de dolari. "Cresterea cifrei de afaceri se datoreaza cresterii volumului de vanzari, dar si a pretului mediu de vanzare a vinului imbuteliat (0,75 l) de la 1,2 USD/sticla in 2002 la 1,53/sticla in 2003", a declarat  Cristian Ungureanu, directorul de relatii publice al companiei.
Scumpirea vinului s-a datorat, printre altele, productiei scazute de struguri din 2003.
Murfatlar a lansat anul trecut  game de vinuri premium ce se adreseaza unei piete exclusiviste : 3Hectare (comercializat exclusiv in reteaua HoReCa) si Lacrima lui Ovidiu (comercializat in supermarket-uri) .
Ungureanu spune ca Murfatlar detinea anul trecut,  din punct de vedere cantitativ, o cota de piata de 26,2% fata de 22,6% in anul precedent, iar ca vanzari procentul se ridica la 28,6% fata de 23,7% in 2002. "Cota de piata a crescut cu 3,6 procente, confirmandu-ne locul de lider pe segmentul de vin imbuteliat (0.75l)", sustine Ungureanu.
Romania nu se inscrie inca in tendintele mondial, unde se consuma vin rosu in procent de 70%, la noi proportia fiind favorabila in proportie de 80% vinului alb. "Aceste procente vor suferi schimbari si consumatorul se va alinia trendului international si se va orienta din ce in ce mai mult spre vinul rosu", afirma Ungureanu. Tot el spune ca o alta tendinta pentru acest an va fi cresterea segmentului de piata exclusivista, motiv pentru care Murfatlar va mai lansa in acest an o gama de vinuri destinate retelelor key account (de tip supermarketuri, hypermarketuri).
Murfatlar a exportat anul trecut vin in valoare de 1,45 milioane de dolari, estimand pentru acest an vanzari la extern in crestere. Societatea detine 2.100 de hectare din podgoria Murfatlar si produce vinuri albe in proportie de 65%, restul fiind vinuri rosii.
Ungureanu spune ca intrarea unor noi producatori autohtoni pe piata vinurilor este foarte dificila, dar de bun augur.
"Intrarea pe piata a unor competitori puternici este destul de dificila, avand in vedere barierele pe care ar trebui sa le treaca. Fiecare palier de pret este foarte bine stabilizat, iar aparitia unui nou competitor ar presupune din partea acestuia tehnologie de productie bine pusa la punct, produse de calitate, retea de distributie puternica, traditie in productia de vin, ceea ce este imposibil de realizat intr-un interval de timp relativ scurt. In plus, o alta bariera este chiar calitatea vinului romanesc si aprecierea de care el se bucura pe piata interna, fiind in acelasi timp unul din putinele produse romanesti care se exporta cu succes", afirma Ungureanu.
El spune ca Murfatlar a alocat initial 7 milioane de dolari pentru un program investitional pe cinci ani, dar care au fost cheltuiti in primii 3 ani, motiv pentru care au mai fost alocate alte 8 milioane de dolari pentru cei doi ani ramasi din programul initial.
"Daca luam in calcul ca in Romania consumul mediu de vin se situeaza, inca, doar cu putin peste jumatatea celui din celelalate tari producatoare din Europa, ar fi oportun sa existe cat mai multi producatori mari care sa investeasca in promovarea consumului de vin in general si a celui romanesc in particular pe piata interna", mai spune Ungureanu.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO