Companii

Victor Paicu, asociat Cadouri Online: Cred in puterea de a-ti atinge scopul, indiferent de greutatile care apar

Victor Paicu, asociat Cadouri Online: Cred in puterea de a-ti atinge scopul, indiferent de greutatile care apar

Victor Paicu, asociat Cadouri Online: Inainte de a trasa o sarcina, incercam sa ii facem pe angajati sa inteleaga scopul si obiectivele noastre, astfel incat sa aiba o imagine de ansamblu si sa simta ca munca sa este o parte integranta dintr-un intreg.

27.05.2008, 20:15 443

"Sa pornesti o afacere presupune in primul rand entuziasmul si dorinta de a realiza ceva nou, de a prezenta clientilor ideile si viziunea ta personala, transpuse in produsele sau serviciile pe care le oferi. Consider ca a porni propria afacere inseamna sa realizezi ceva ce iti place, sa urmaresti un ideal care nu trebuie sa fie legat 100% de valoarea in sine a afacerii", spune Victor Paicu, asociat al firmei Cadouri Online, care detine site-ul DarDeNunta.ro, magazin online specializat in domeniul cadourilor pentru nunta.
Prima afacere a inceput-o in facultate, in anul 2001, impreuna cu un grup de prieteni, iar "ideea magazinului DarDeNunta.ro mi-a venit inca din anul 2006 si dupa o perioada mai lunga in care am studiat piata si modul de abordare a acestui gen de afaceri am lansat magazinul in august 2007 la varsta de 27 ani", explica Paicu.
El spune ca principala teama cu care te confrunti la inceput este in directa legatura cu nesiguranta ca ideile tale nu vor fi acceptate sau intelese de catre clienti.
"Cred ca aceasta intelegere la care ma refer se realizeaza in momentul incheierii unei vanzari. Magazinul nostru a fost primit cu foarte mult entuziasm de majoritatea persoanelor care au auzit de aceasta noua idee, insa adevarata provocare a noastra a fost sa transformam tot acest entuziasm intr-o afacere", mentioneaza asociatul Cadouri Online.
El spune ca fiecare afacere noua trebuie sa aduca o valoare adaugata in piata, sa fie un domeniu nou de activitate sau o nisa de piata neexplorata.
"Cand m-am gandit la aceasta afacere impreuna cu asociata mea, am considerat ca ideea unui magazin online pentru cadouri de nunta va imbina cu succes avantajele comertului electronic cu bucuria emotionala de a participa la un eveniment deosebit din viata fiecaruia", precizeaza Victor Paicu.
Pentru Victor Paicu, activitatea de antreprenor, presupune, printre multe altele, responsabilitatea fiecarei actiuni si puterea de a-ti atinge scopul, indiferent de greutatile care apar.
"Diferenta consta in multe nuante, dupa parerea mea, printre care modalitatea de asumare a responsabilitatii la diferite niveluri pentru o munca data, aversiunea sau deschiderea catre risc, capacitatea de a vedea lucrurile in ansamblu si in perspectiva, viziunea, abilitatea de a fi lider si a motiva alti oameni versus cea de a fi un bun tehnician specializat intr-un domeniu dat si multe altele", spune Paicu.
Din momentul in care au constientizat oportunitatea de a fi printre primele magazine online care ofera servicii de "wedding registry", cei doi asociati au inceput sa cerceteze piata prin analiza magazinelor clasice cu liste de casatorii. Au identificat apoi grupul principal de furnizori care sa confere magazinului imaginea de calitate pe care doreau sa o ofere si au inceput realizarea efectiva a site-ului.
Pentru inceput, cei doi asociati s-au orientat catre acei furnizori care promovau deja conceptul listei de casatorie in magazinele proprii, oferindu-le posibilitatea de a avea prezenta online pe segmentul caruia deja se adresau. Astfel, la inceputul anului 2007 a luat fiinta firma, iar magazinul online a fost lansat cateva luni mai tarziu.
Printre marcile comercializate de DarDeNunta.ro se numara Rosenthal, WMF, Montana, Leonardo, Samsonite, iar pentru servicii firma colaboreaza cu Carpatica Dive Center si in curand cu o agentie de turism prin intermediul careia vor oferi cadouri pentru luna de miere.
Primele comenzi au venit inca din prima luna de la lansarea site-ului, iar in urmatoarea perioada un numar mare de viitori miri au fost interesati de acest concept si si-au creat cont pe site in vederea crearii unei liste de casatorie. Cei doi asociati si-au propus ca pentru anul viitor sa depaseasca media de 5.000 de vizitatori ai site-ului pe luna si un numar de 300 de liste de casatorie deschise.
Primul angajat s-a alaturat echipei in momentul in care administrarea produselor din magazin a inceput sa le ocupe tot mai mult timp. "Avem o relatie deschisa cu angajatii nostri, considerandu-ne o echipa care munceste impreuna pentru un scop comun. Inainte de a trasa o sarcina, incercam sa ii facem pe angajati sa inteleaga scopul si obiectivele noastre, astfel incat sa aiba o imagine de ansamblu si sa simta ca munca sa, este o parte integranta dintr-un intreg", explica asociatul Cadouri Online.
El spune ca principalul obstacol cu care se confrunta in continuare este legat de lupta cu mentalitatea deloc deschisa catre nou, bazata pe obiceiurile si traditiile romanesti legate de nunta si spera ca preferintele publicului sa se schimbe pe masura ce se va schimba si nivelul de trai.
Promovarea afacerii s-a realizat in primul rand in mediul online, in cadrul portalurilor si al comunitatilor virtuale relevante pentru specificul DarDeNunta.ro, dupa care au urmat articolele in revistele de specialitate.
Pentru 2008, cei doi asociati si-au propus sa implementeze magazinului online cateva trasaturi tehnice noi, pentru a spori atractivitatea conceptului listelor de cadouri de casatorie si doresc lansarea unui nou magazin online.
Bugetul pentru prima jumatate a anului 2008 este de 15.000 de euro, suma ce include si campania de promovare pentru DarDeNunta.ro. Marja de profit estimat se situeaza intre 2 si 4% din cifra de afaceri, deoarece fiind o afacere in formare, modelul de dezvoltare implica un flux sustinut de investitii de valoare mica, amortizabile intr-un orizont de timp de cateva luni de zile de la implementare, orientate in functie de tendintele pietei
Victor Paicu spune ca nu si-a stabilit ca tinta sa devina milionar in euro din acest business.
"Scopul nostru evident este de a dezvolta o afacere de success care se masoara prin marimea profitului, insa cel putin la fel de important ca si banii pe care ii realizam este satisfactia ca lucram intr-un domeniu nou, interesant si plin de provocari, ca facem ceea ce ne place."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO