Companii

Veniturile globale ale Uber au crescut cu 51%, dar compania are pierderi

Veniturile globale ale Uber au crescut cu 51%, dar...

Autor: Bianca Ciocotisan, Mediafax

16.08.2018, 14:47 319

Veniturile globale ale Uber, după plata şoferilor, au crescut la 2,7 milioane de dolari în trimestrul II din 2018, însă planurile de expansiune au intensificat pierderile înregistrate de companie, relatează BBC.

Pierderile Uber se află în urcare, deşi au raportat o creştere anuală de 51% a veniturilor, încasările din companiile sale de taxi la nivel mondial, după plata şoferilor, a crescut la 2,7 milioane de dolari (2,1 milioane de lire) în ultimul trimestru.

Cu toate acestea, costul planurilor de expansiune în domenii cum ar fi serviciul de bike sharing şi Uber Eats - afacerea cu livrare de alimente - au însemnat o creştere mai accelerată a pierderilor.

Compania a declarat că pierderile ajustate din ultimele trei luni au crescut cu 32% în trimestrul precedent, la 404 milioane de dolari.

„Investim în mod deliberat în viitorul platformei noastre: avem pariuri mari cum ar fi Uber Eats şi modurile de transport ecologice ca Express Pool, e-bikes şi scutere, întreprinderi emergente precum Freight şi pieţe cu potenţial ridicat în Orientul Mijlociu şi India, unde ne cimentăm poziţia de lider”, a declarat Dara Khosrowshahi, directorul executiv al Uber, citată de BBC.

În luna mai, la o conferinţă din California, directorul executiv al platformei a declarat că business-ul de livrare a alimentelor, Uber Eats, a primit rezervări în valoare de 6 miliarde de dolari pe an şi o creştere anuală de 200%.

De asemenea, potrivit unor surse ale agenţiei de şiri Reuters, investitorii au declarat pentru Uber Technologies Inc că ar fi înţelept să-şi vândă unitatea de autoturisme care se conduc singure, după ce a înregistrat pierderi între 125 şi 200 de milioane de dolari pe trimestru în ultimele 18 luni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO