Companii

Vânzările Praktiker în România au scăzut cu 10% în pimul semestru

Vânzările Praktiker în România au scăzut cu 10% în pimul semestru, la 62 milioane de euro

Autor: Marius Oncu

26.07.2012, 16:09 207

În termeni comparabili, declinul a fost de 10,2%, potrivit raportului financiar al Praktiker.

"Reticenţa consumatorilor s-a menţinut în majoritatea statelor din Europa de Est şi de Sud-Est, ca urmare a condiţiilor economice în continuare dificile. Această situaţie a afectat în principal ţări precum Grecia, România şi Polonia, care tradiţional au o contribuţie substanţială la vânzările consolidate", se arată în raport.

În trimestrul al doilea, vânzările Praktiker în România au coborât cu 9,4%, la 38,9 milioane de euro. În termeni comparabili, scăderea a fost de 9,6%.

"Condiţiile economice s-au menţinut dificile, mai ales pentru ţările cheie pentru Praktiker Grecia, Polonia şi România", notează Praktiker, referitor la trimestrul al doilea.

Numărul de magazine al retailerului în România a stagnat la 27.

La nivel de grup, vânzările nete au coborât cu 4,5% în primul semestru, la 1,55 miliarde de euro, în timp ce în trimestrul al doilea au scăzut cu 7,3%, la 887 milioane de euro, ca urmare a vremii nefavorabile din aprilie şi a continuării problemelor macroeconomice pe pieţe internaţionale importante pentru Praktiker.

Grupul şi-a diminuat puternic pierderile calculate înainte de dobânzi, taxe şi amortizare (EBITA), ca urmare a reducerii impactului negativ al unor efecte extraordinare, care au afectat rezulatele de anul trecut. Praktiker a avut o pierdere de 70,7 milioane de euro în primul semestru, faţă de 143,5 milioane de euro în prima jumătate a anului trecut. La trimestru, pierderea EBITA a coborât de la 72 milioane de euro anul trecut la 8,6 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO