Până acum singurii care au făcut paşi în direcţia zonei rurale au fost Mega Image şi Profi, ambii jucători pe format mic de magazine, cu o suprafaţă similară celei a unei alimentare tradiţionale. Mega Image s-a „aventurat“ în zona din imediata apropiere a Bucureştiului pe care a mizat încă de la intrarea pe piaţă. Belgienii au deschis şi în câteva localităţi din judeţele din împrejurimi, dar nu au ocolit nici staţiuni turistice precum Zărneşti, Bran sau Buşteni.
Profi a deschis singurul său magazin din zona rurală la Pânticeu Cluj, însă nu exclude posibilitatea unor noi unităţi, mai ales în contextul în care la finalul anului trecut Pawel Musial, directorul general al reţelei, spunea că retailerul a dezvoltat un nou format de magazine, adaptat pentru zona rurală. Astfel, formatul Loco a fost prezentat ca o replică a magazinelor care se găseau anterior la sate şi care vindeau toate produsele necesare vieţii în mediul rural, printre care sape şi lopeţi.
Magazinele vor fi aprovizionate atât cu produse alimentare de bază, cât şi cu produse non-food specifice vieţii la sate. Musial spunea anterior că vor exista şi produse alimentare, însă mai puţine pentru că anumite produse, precum ouă sau lapte, există din producţia proprie. Până în prezent oficialii companiei nu au anunţat deschiderea niciunei unităţi Loco.
Principalele impedimente
Marius Căluian, general manager al companiei de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung, este şi el de părere că produsele fresh, legumele şi fructele, produsele lactate, vinul şi unele băuturi spirtoase nu vor prezenta o cerere ridicată din partea consumatorilor finali din zona respectivă. Mai mult, el crede că dacă analizăm zona rurală din punct de vedere strict administrativ (conform împărţirii teritoriale oficiale a României), pe termen scurt ea prezintă un potenţial limitat pentru comerţul modern în special din cauza puterii de cumpărare mai reduse a populaţiei din zona respectivă faţă de cea din zona urbană, dar şi a obiceiurilor diferite de cumpărare şi consum generate de nevoi diferite.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels