Companii

Vânzările mallului AFI Cotroceni au depăşit 200 mil. euro

AFI Cotroceni atrage, în medie, circa 55.000 de vizitatori pe zi. Foto Alexandru Hojda

AFI Cotroceni atrage, în medie, circa 55.000 de vizitatori pe zi. Foto Alexandru Hojda

Autor: Cristina Cuncea

02.03.2014, 19:55 721

Magazinul Benetton din AFI Cotroceni va fi mutat într-un alt spaţiu pentru a face loc unei unităţi Collective, a declarat Israel Vizel, managerul mall-ului, care estimează că vânzările retailerilor din centrul comercial au crescut anul trecut aproximativ în acelaşi ritm cu piaţa de retail.

"Cifrele oficiale indică o creştere cu 5-6% a pieţei de retail anul trecut şi vedem aproximativ acelaşi rezultat şi în AFI. Rezultatele centrului comercial vor reflecta situaţia de pe piaţa de retail. Nu am cifrele exacte acum, dar toţi parametrii au avut o performanţă bună. Pentru 2014 aşteptăm creştere, având în vedere planurile pe care le avem pentru acest an", a declarat pentru MEDIAFAX Israel Vizel, manager mall division AFI Europe.

Astfel, potrivit calculelor MEDIAFAX, în 2013 vânzările retailerilor prezenţi în AFI Cotroceni, care are aproximativ 80.000 de metri pătraţi, au depăşit 200 de milioane de euro.

Mallul de la Cotro­ceni, o investiţie de 300 de mi­lioane de euro, are prin­tre chiriaşi companii ca Real, Inditex, H&M, C&A sau Cinema City, iar în 2012 vânzările retailerilor au crescut cu 14% în lei (9% în euro) la 196 milioane de euro.

"Collective este un magazin pentru care încă de la deschiderea AFI Cotroceni încercăm să găsim soluţia pentru locaţia şi suprafaţa necesare. Acum am găsit calea cum să o facem, iar Collective urmează să deschidă un magazin în AFI Cotroceni. Magazinul va avea 600-700 de metri pătraţi şi examinăm posibilitatea să extindem puţin spaţiul", a spus Vizel.

Magazinele Collective comercializează mai multe branduri premium, precum Polo Ralph Lauren, Calvin Klein, Calvin Klein Jeans, UGG Australia, DKNY Jeans sau Converse. În România funcţionează trei magazine sub acest brand, precum şi două outleturi, toate în Bucureşti.

Vizel a adăugat că magazinul operat de compania Elmec urmează să fie deschis în următoarele două luni în spaţiul ocupat în prezent de Benetton, care va fi mutat într-o altă zonă din centrul comercial. Acesta modificare se adaugă la altele anunţate deja de dezvoltatorul centrului comercial şi care au ca ţintă creşterea numărului de vizitatori şi a vânzărilor retailerilor.

În primul an de funcţionare a centrului comerciale, deschis la finele anului 2009, în plină criză economică, circa 70 de retaileri au fost înlocuiţi, fenomen care însă s-a redus semnificativ în ultimii doi ani, ritmul de înlocuire ajungând la 2-3 magazine pe lună.

AFI Cotroceni este primul proiect al AFI Europe în România, iar anul trecut compania a finalizat un centru comercial la Ploieşti, în urma unei investiţii de peste 50 de milioane de euro.

"Ploieşti a fost deschis cu un mix de chiriaşi foarte bun, am avut timp, nu era criză, ştiam mai bine brandurile, valoarea acestora şi am selectat fiecare magazin în parte şi l-am amplasat în locul potrivit. Centrul este ocupat aproape integral. Sunt şi aici 2-3 magazine care nu au rezultate bune şi suntem în discuţii să le schimbăm", a precizat Vizel.

AFI Palace Ploieşti, construit pe amplasamentul fostei uzine "Flacăra", care producea maşini de tocat şi alte echipamente pentru bucătărie, are o suprafaţă totală de 56.000 de metri pătraţi, dintre care suprafaţă închiriabilă de 33.000 de metri pătraţi, disponibilă pe două etaje şi o mie de locuri de parcare, dintre care 300 în subteran.

Compania ar putea începe în acest an lucrările la cel de-al treilea centru comercial din România, în Bucureştii Noi, unde deţine un teren de 65.000 metri pătraţi.

"Aceasta este singura zonă din Bucureşti care nu are un centru comercial de vecinătate. Cred că în orice zonă din Bucureşti trebuie să ai un mall de vecinătate. În prezent sunt doar două centre comerciale care servesc într-un fel întreg oraşul - AFI Cotroceni şi Băneasa. Ambele sunt localizate în zone accesibile nu doar bucureştenilor. Sunt oameni care vin cu autobuzul în aceste centre, iar în parcările mallurilor o pondere mare din maşini sunt înmatriculate în alte judeţe decât Bucureştiul", a afirmat Vizel.

În opinia sa, niciunul dintre celelalte centre comerciale care sunt în plan în Bucureşti nu se află într-o zonă accesibilă tuturor bucureştenilor, astfel că vor deservi doar consumatorii din vecinătate.

"Cred că pentru a fi un centru pentru tot oraşul ori te poziţionezi pe una dintre cele mai importante şosele, aşa cum este cazul Băneasa pe DN1, ori pe centura internă, aşa cum o numim noi, delimitată de Ştefan Cel Mare, Mihai Bravu şi pasajul Basarab. Dacă eşti în aceste arii poţi să ai ambiţia să ajungi ca AFI sau ca Băneasa. Orice proiect care este în plan acum trebuie să înţeleagă că nu poate fi decât un centru de vecinătate. De aceea, trebuie să studieze vecinătăţile, potenţialul financiar al populaţiei din zonă, nevoile şi apoi să decidă ce mărime, ce formă, ce mix va aduce. Sunt câteva locuri în Bucureşti unde sunt prea mulţi dezvoltatori, care vor să facă proiecte în aceeaşi zonă şi fiecare vrea să fie cel mai mare din oraş. Nu ştiu ce să zic despre acest lucru, doar mă rog pentru ei", a mai spus Vizel.

În prezent, în Bucureşti, există trei centre comerciale în construcţie, Mega Mall din Pantelimon, ParkLake din Titan şi Vulcan Strip Mall Bucureşti din Drumul Taberei.

AFI Europe România mai dezvoltă în Bucureşti, AFI Park, un parc de business de clasa A, cu peste 60.000 metri pătraţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO