Companii

Vanzarile Lotto confirma euforia cererii de echipament sportiv

17.05.2004, 00:00 38

Compania Sport System Development (SSD), distribuitor exclusiv pe piata romaneasca al producatorului italian de echipament sportiv Lotto a anuntat pentru primul trimestru al acestui an vanzari de 2,4 milioane euro, in crestere cu peste 40% fata de perioada similara a anului trecut.
Importatorii Nike si Reebok au avansat la randul lor cresteri ale vanzarilor peste asteptari in acest an, semn ca euforia cererii de echipament sportiv pe piata romaneasca, inceputa anul trecut, nu s-a domolit.
Oferta mai mare de produse, preturile mai mici sunt principalele argumente invocate de jucatorii din piata romaneasca de echipament sportiv pentru cresterea peste asteptari a vanzarilor.
Oficialii SSD estimau pentru acest an o cifra de afaceri de afaceri de 6 milioane de euro, ceea ce corespunde unei cresteri de 25% fata de rezultatele de anul trecut. Dupa primul trimestru, insa cresterea vanzarilor a depasit 40%.
"Extinderea noastra nu este numai numai intensiva ci si extensiva.
Situatia este aceeasi si in cazul celorlalti jucatori din piata. Cel putin 4 noi magazine monobrand Lotto vor fi deschise anul acesta, investitia totala ridicandu-se la aproximativ 300.000 euro", spune Mirela Rosca, director executiv al SSD. Potrivit acesteia, primul magazin din acest an si al zecelea al retelei Lotto a fost deschis la sfarsitul lunii trecute la Cluj.
Dan Tudose, director de vanzari la Kraus & Co, compania care distribuie pe piata romaneasca marca americana Reebok are si o alta explicatie pentru cresterea vanzarilor din acest an.
"Din cate am vazut, cumparatorii au devenit tot mai interesati de produsele din gama medie si superioara. Acestea au inregistrat cresteri mai mari comparativ cu produsele din categoriile inferioare. In plus, oferta mai mare a contribuit la cresterea interesului pentru produsele de echipament sportiv", explica Tudose.
Compania, care realizeaza doar activitati de comert cu ridicata, estima pentru acest an o cifra de afaceri de peste 3 milioane de euro, in crestere cu 25% fata de anul trecut. "Cred ca va trebui sa suplimentam stocurile, avand in vedere rezultatele de pe primul trimestru si perspectivele pentru urmatoarea perioada. In aceste conditii, vom depasi obiectivele pe care ni le-am propus la inceputul anului", adauga Tudose.
Ilias Kalamaras, directorul general al Elmec Romania, importatorul Nike pe piata romaneasca spune ca impactul noilor colectii a fost si in Romania, la fel ca si in Europa, mai bun decat se anticipa.
"Cine ar fi crezut ca se va vinde foarte bine un tricou barbatesc al clubului de fotbal Juventus colorat in roz. Si lista poate continua cu alte produse din noile colectii care au fost foarte bine primite", este de parere Kalamaras. In aceste conditii, cifra de afaceri a importatorului Nike va depasi, crede kalamars, cele 9 milioane pe care le anticipa la inceputul anului.
Daca in cazul Kraus cifra de afaceri ia in calcul preturile de distribuitor, pentru marcile Lotto si Nike, importatorii locali desfasoara si activitati de comert cu amanuntul prin intermediul magazinelor proprii, ceea ce face ca cifrele de afaceri sa creasca, iar rezultatele sa nu poata fi comparabile. In cazul Nike, 80% din cifra de afaceri de anul trecut si 70% din cea de anul acesta va fi reprezentata de activitatea de comert cu amanuntul prin cele 15 magazine proprii, iar in ceea ce priveste Lotto contributia magazinelor proprii este de 45%. Chiar si in aceste conditii, avand in vedere estimarile pentru acest an ale principalilor jucatori, piata romaneasca de produse sportive (care include marcile consacrate) va depasi in acest an valoarea 20 de milioane de euro. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO