Companii

Vanzarile Electrolux au scazut cu 7%, la 141 mil. euro

Vanzarile Electrolux au scazut cu 7%, la 141 mil. euro

Click pentru imaginea marita

23.03.2007, 20:22 24

Compania Electrolux Romania, unul dintre cei mai mari producatori de electrocasnice de pe piata locala, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 498 de milioane de lei (141 mil. euro), in scadere in euro cu 7% fata de rezultatul de 549 de milioane de lei (151,6 mil. euro) raportat in anul anterior.
"Explicatia generala a scaderii este in principal scaderea pietei. De aceea ne vom concentra in acest an si pe segmentele de nisa care au inregistrat cresteri", a declarat Carmen Georgescu, directorul de marketing al Electrolux.
Ea a mentionat ca segmentul de built in (electrocasnice incorporabile - n.r.), segmentul masinilor de spalat vase si cel al uscatoarelor de haine sunt cele care au obtinut cele mai mari cresteri anul trecut. Pe baza acestor rezultate, Electrolux ia in calcul dezvoltarea unei linii speciale de astfel de produse.
"Este normal ca aceste segmente sa creasca pentru ca celelalte categorii de produse au ajuns deja la o saturatie si acolo este vorba de o crestere in functie de gradul de inlocuire. Pe segmentele de nisa se poate vorbi inca de o crestere pentru echipare, pentru ca multe gospodarii nu dispun inca de astfel de produse", a spus Georgescu.
Printre factorii care vor contribui la dezvoltarea pietei in perioada urmatoare se numara ritmul de dezvoltare al proiectelor imobiliare cumulat cu nevoia de utilare a noilor apartamente.
"Nu putem comunica profitul realizat in 2006, dar putem spune ca toate castigurile realizate in ultimii ani au fost reinvestite pentru dezvoltarea companiei. In ultimii ani, grupul Electrolux a avut investitii constante in fabrica de la Satu Mare si cred ca acestea vor continua in acelasi ritm si in viitor", a declarat pentru Mediafax Constantin Nedelcu, directorul fabricii Electrolux de la Satu Mare.
Investitiile realizate in cursul anului trecut de catre producatorul suedez la Satu Mare se ridica potrivit datelor disponibile la 4,2 milioane de euro, din care 2,4 milioane de euro au avut ca destinatie dezvoltarea proceselor tehnologice, iar 1,2 milioane de euro dezvoltarea unor noi linii de produse.
De luna trecuta Electrolux produce o noua linie de aragazuri ce include 25 de modele sub brandul Electrolux si Zanussi, si sunt comercializate atat pe piata interna, cat si pe pietele externe.
De la intrarea pe piata in anul 1997, odata cu preluarea fabricii de la compania Samu, Electrolux a investit un total de 30,6 milioane de euro in specializare, modernizarea facilitatilor de productie si dezvoltarea de tehnologii si produse noi.
"Fabrica din Satu Mare reprezinta in momentul de fata unul dintre cele mai importante puncte de productie ale grupului Electrolux. Speram ca noua gama de aragazuri sa satisfaca nevoile conationalilor nostri si ale tuturor europenilor", a declarat Constantin Nedelcu.
Unitatea de la Satu Mare are o suprafata totala de 52.000 metri patrati si are peste 1.686 de angajati, productia fiind exportata in tari precum Germania, Franta, Rusia, Irlanda, Portugalia si in tarile Scandinave.
Electrolux este principalul producator de aparatura electrocasnica si de uz profesional din lume, cu vanzari de peste 40 de milioane de articole pe an. Compania are 42 de fabrici la nivel mondial, dintre care 24 se afla in Europa. Electrolux a inregistrat anul trecut vanzari de 104 miliarde coroane suedeze (15 mld. euro) si un profit operational de 4,6 miliarde coroane (500 mil. euro), in crestere cu 13,7%.
Printre cei mai mari jucatori de pe piata se numara Arctic, companie care a raportat o crestere de 30% a cifrei de afaceri, Indesit, Whirlpool sau Gorenje.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO