Companii

Vânzările de dermatocosmetice din farmacii au scăzut în trimestrul trei cu 0,5%, la 72,5 mil.lei. Produsele de machiaj, protecţie solară, îngrijirea feţei şi deodorante au avut cele mai mari scăderi în volum

 Vânzările de dermatocosmetice din farmacii au scăzut...

Autor: Roxana Rosu

18.11.2020, 10:24 140

Vânzările de produse dermatocosmetice din farmacii au scăzut în trimestrul trei cu 0,5% faţă de iulie-septembrie 2019, la 72,5 milioane lei (15 mil.euro), dar au crescut cu aproape 24% faţă de trimestrul doi al anului, arată datele Cegedim.

În volum, vânzările au fost cu 6% mai mici în T3, faţă de perioada similară de anului trecut, fiind comercializate 1,1 milioane cutii, dar cu 22% peste nivelul din T2/2020.

Studiul privind consumul de produse dermatocosmetice este realizat printr-o metoda cumulativă de agregare a datelor sursă, acoperind mai mult de 60% din farmaciile publice din România (fără grupul Farmacia Tei).

Piaţa este dominată de produsele pentru îngrijirea feţei care deţin 42% din volumul total, de cele pentru îngrijirea părului (17,9%) şi de cele pentru corp (16,3%). Primele trei segmente deţin peste 75% din volumul acestei pieţe.

Pe principalele segmente, cele mai mari scăderi au fost înregistrate la produsele de machiaj (-30,7%), cele pentru protecţie solară (-15,8%), pentru îngrijirea feţei (-12,8%) şi deodorante (12,1%), acestea fiind afectate într-o mare măsură de precauţiile impuse din cauza pandemiei de Covid-19.

În schimb, vânzările pentru produsele destinate îngrijirii corpului - Body Care au urcat cu 20,4%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO