Companii

Vânzările de medicamente fără prescripţie se îndreaptă către jumătate de miliard de euro după investiţii în promovare de zeci de milioane de euro

Consumul de medicamente fără reţetă depinde în mod direct de veniturile pacienţilor

Consumul de medicamente fără reţetă depinde în mod direct de veniturile pacienţilor

Autor: Ioana David

04.04.2014, 00:08 212

Medicamentele care se eliberează fără prescripţie medicală vor fi cel mai dinamic segment al pieţei farma în următorii ani, când vor ajunge la un ritm de creştere de 8%, peste cel al pieţei totale, arată prognoza firmei de cercetare de piaţă Cegedim.

Şi în trecut produsele fără reţetă, aşa-numi­tele OTC-urile (medica­men­te fără prescripţie), au avut o di­namică superioară industriei farma, astfel că au urcat la 1,78 mld. lei (402 mil. euro) anul trecut, com­parativ cu 600 mil. lei (150 mil. euro) în 2004.

Creşterea vânzărilor de OTC-uri a fost determinată pe de o parte de creşterea veniturilor populaţiei, iar pe de altă parte de majorarea bugetelor pe care companiile le-au avut pentru promovare. De asemenea au fost lansate noi produse, majoritatea companiilor mari fiind interesate să-şi consolideze poziţia  pe această piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO