Companii

Vanzarile Borsec s-au majorat cu 36% datorita vremii calde

23.07.2008, 14:30 42

Grupul Romaqua a inregistrat in perioada mai-iunie o crestere de 36% a vanzarilor de apa minerala Borsec fata de media anuala, potrivit datelor comunicate de companie.
Lunile mai si iunie reprezinta inceputul sezonului cu varf de vanzari pentru producatorii de bauturi racoritoare, acesta finalizandu-se de obicei in septembrie. Vanzarile de apa si sucuri au o sezonalitate ridicata, insa la nivelul pietei alimentare si a bauturilor, cel mai mult se resimt temperaturile mari in vanzarile de inghetata.
In portofoliul Romaqua, cea mai mare crestere a fost inregistrata in perioada mai-iunie de apa Aquatique, aceasta inregistrand un avans de 138% fata de media unei luni din an. Ritmul de crestere se datoreaza insa in principal perioadei scurte de existenta a produsului pe piata, Aquatique fiind lansat vara trecuta. La randul sau, apa minerala Stanceni, care din 2006 este distribuita la nivel national, a realizat in perioada mentionata o crestere a vanzarilor cu 20% fata de media anuala.
Pe segmentul sucurilor necarbonatate din categoria still drinks (sucuri cu continut de fruct sub 25%), pe care activeaza cu Giusto, compania a inregistrat in cele doua luni o crestere de 18% a vanzarilor fata de media anuala.
"Valul de scumpiri (la utilitati, alimente - n. red.) nu se resimte intr-o masura deteminanta la nivelul consumului de bauturi racoritoare", a afirmat Adrian Teslovan, directorul de marketing al Romaqua Group Borsec.
In schimb, scumpirea combustibilului si a altor materii prime folosite in industria bauturilor racoritoare a dus la majorarea cheltuielilor grupului cu 4%. Managerul Romaqua a precizat ca cele mai mari cresteri s-au resimtit la materiile prime precum PET-urile sau hartia pentru etichete.
"Au fost mai multe influente, atat interne, cat si externe. In primul rand, cresterea preturilor materiilor prime a fost influentata de cresterea preturilor la petrol pe plan extern, in al doilea rand de cresterea preturilor interne la gaze, energie si transport", a explicat Teslovan.
Romaqua Group este in prezent cel mai mare imbuteliator local de apa minerala si al doilea mare producator roman de bauturi racoritoare, dupa European Drinks, grupul detinut de fratii Ioan si Viorel Micula. Anul trecut, Romaqua a vandut 303 milioane de litri de apa, avansul in volum fata de 2006 fiind de circa 32%, potrivit datelor SNAM (Societatea Nationala a Apelor Minerale).
Producatorul Borsec este controlat in prezent de catre Octavian Cretu, care detine 60% din actiunile grupului Romaqua. Al doilea mare actionar al grupului este Nicolae Palfi, care detine un pachet de 30% din actiuni.
In luna mai, Romaqua a intrat pe piata berii cu brandul Albacher, in urma unei investitii de 39 mil. euro in constructia unei fabrici langa Sebes (judetul Alba).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO