Grupul Asahi din Ţara Soarelui Răsare trimite primul manager japonez în consiliul de administraţie al Ursus Breweries, companie pe care a preluat-o oficial acum circa două luni într-o mutare regională.
Grupul japonez a preluat cu 7,3 mld. euro activele SABMiller din Cehia, Slovacia, Ungaria, Polonia şi România. Ursus Breweries are trei fabrici şi peste 1.400 de angajaţi şi este local liderul pieţei de bere după cifra de afaceri de 1,58 mld. lei în 2015, ultimul an pentru care există date publice.
Ursus Breweries, liderul pieţei de bere, îşi cheamă acţionarii la jumătatea lunii mai pentru a aproba mai multe decizii, printre care şi numirea lui Hikaru Sato, 46 de ani, în funcţia de membru al consiliului de administraţie al societăţii, pentru o perioadă de patru ani, conform datelor din Monitorul Oficial.
Japonezii de la Asahi au preluat nu doar brandurile locale Ursus, Timişoreana sau Ciucaş, ci şi branduri internaţionale precum Peroni şi Grolsch. Acestea două au fost preluate într-o tranzacţie diferită, pentru ele Asahi plătind alte 2,55 miliarde de euro. Aceste mutări importante pe piaţa berii au venit în contextul în care AB InBev a preluat compania sud-africană SAB Miller.
Ursus Breweries fusese anterior deţinută de SAB Miller, iar pentru ca tranzacţia internaţională să aibă loc, sud-africanii a trebuit să vândă activele din Europa Centrală şi de Est.
Pe piaţa locală a berii, Ursus se luptă cu alţi giganţi internaţionali, precum Heineken România sau Bergenbier (Molson Coors), dar şi cu companii locale care au în portofoliu şi branduri de bere precum European Food sau Romaqua Group.