Companii

Ursus şi Timişoreana intră oficial în „era“ Asahi: japonezii şi-au trimis primul sol în consiliul de administraţie

Ursus şi Timişoreana intră oficial în „era“...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

01.05.2017, 00:07 2046

Grupul Asahi din Ţara Soarelui Ră­sare trimite primul manager japo­nez în consiliul de administraţie al Ursus Breweries, companie pe care a preluat-o oficial acum circa două luni într-o mutare regională.

Grupul ja­po­nez a preluat cu 7,3 mld. euro ac­tivele SABMiller din Cehia, Slo­vacia, Ungaria, Polonia şi România. Ursus Breweries are trei fabrici şi peste 1.400 de angajaţi şi este local liderul pieţei de bere după cifra de afaceri de 1,58 mld. lei în 2015, ultimul an pentru care există date publice.

Ursus Breweries, liderul pieţei de bere, îşi cheamă acţionarii la jumătatea lu­nii mai pentru a aproba mai multe de­cizii, printre care şi numirea lui Hikaru Sato, 46 de ani, în funcţia de mem­bru al consiliului de admi­nistraţie al societăţii, pentru o perioadă de patru ani, conform datelor din Monitorul Oficial.

Japonezii de la Asahi au preluat nu doar brandurile locale Ursus, Timi­şo­reana sau Ciucaş, ci şi branduri inter­naţionale precum Peroni şi Grolsch. Acestea două au fost pre­luate într-o tranzacţie diferită, pentru ele Asahi plătind alte 2,55 miliarde de euro. Aceste mu­tări importante pe piaţa berii au venit în contextul în care AB InBev a preluat compania sud-afri­cană SAB Miller.

Ursus Breweries fusese anterior deţinută de SAB Miller, iar pentru ca tran­zacţia inter­naţională să aibă loc, sud-africanii a trebuit să vândă acti­vele din Europa Centrală şi de Est.

Pe piaţa locală a berii, Ursus se luptă cu alţi giganţi internaţionali, pre­cum Heineken România sau Bergen­bier (Molson Coors), dar şi cu com­panii locale care au în portofoliu şi bran­duri de bere precum European Food sau Romaqua Group.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO