Companii

Ursus, la al cincilea an de dublare a profitului. Heineken, rezultat net de sapte ori mai mare

Ursus, la al cincilea an de dublare a profitului. Heineken, rezultat net de sapte ori mai mare

Click pentru imaginea marita

21.08.2007, 19:19 47

Cea mai profitabila companie din industria berii a fost Ursus Breweries, filiala locala a SABMiller, producatorul marcilor Ursus si Timisoreana, potrivit datelor Ministerului de Finante. In ultimii cinci ani, Ursus si-a dublat constant profitul, ajungand de la 2 mil. euro profit net in 2002 la 35,1 mil. euro la finele anului trecut. Ursus a obtinut in 2006 o cifra de afaceri neta de 188,3 de milioane de euro, in crestere cu 18% comparativ cu rezultatul din 2005, devansandu-l astfel pe fostul lider al pietei locale de bere, Heineken Romania, potrivit datelor publicate de companii pe site-ul Ministerului de Finante.
Contactat de ZF, Dieter Schulze, presedintele Ursus Breweries, a declarat ca nu poate comenta rezultatele financiare ale competitorilor sai.
"Nu suntem in masura sa comparam rezultatele noastre cu ale celorlalte companii de pe piata berii din Romania. Beneficiul de a inregistra o crestere a cifrei de afaceri nu reflecta o crestere a costurilor noastre fixe. Acestea nu au crescut in acelasi ritm", a declarat Schulze.
De cealalta parte, Heineken Romania a realizat anul trecut o cifra de afaceri neta de 166,9 mil. euro, in crestere cu 5% fata de anul precedent, finalizat cu rezultate de 158,6 mil. euro, potrivit Ministerului de Finante. Cifra de afaceri bruta a companiei s-a plasat anul trecut la peste 200 mil. euro, potrivit informatiilor anterioare furnizate de companie. In schimb, Heineken a obtinut anul trecut cea mai mare crestere a profitului dintre cele patru filiale locale ale multinationalelor, inregistrand un profit de 26,8 mil. euro, de sapte ori mai mare decat profitul obtinut in 2005, de 3,6 mil. euro.
In timp ce primii doi jucatori ai pietei au marjat anul trecut pe profitabilitate, InBev, cel de-al treilea producator de bere pe plan local,
s-a remarcat in 2006 prin obtinerea celei mai mari cresteri a cifrei de afaceri. InBev Romania a finalizat anul trecut cu o cifra de afaceri de 158,3 mil. euro, in crestere cu 40,3% comparativ cu 2006, cand obtinea doar 112,8 mil. euro. Profitul companiei a inregistrat, de asemenea, o crestere de 50,2%, pana la 21,3 mil. euro.
Dublare a profitului a inregistrat insa si United Romanian Breweries Bereprod(URBB), care produce sub licenta marcile Tuborg si Carlsberg, finalizand anul trecut cu un profit net de 16,3 mil. euro, fata de anul 2005 cand obtinea doar 7,8 mil. euro si cu o cifra de afaceri de 82,9 mil. euro in 2006, in crestere cu 22% comparativ cu anul precedent, cand realiza doar 67,7 mil. euro.
Filialele locale ale companiilor multinationale de pe piata berii, respectiv Heineken Romania, InBev Romania, United Romanian Breweries Bereprod si Ursus Breweries, au inregistrat in cel de-al doilea semestru al acestui an, pe fondul temperaturilor ridicate, un volum de vanzari de 4,75 mil. hectolitri, dublu fata de rezultatele obtinute in primele trei luni.
Potrivit reprezentantilor Asociatiei Berarii Romaniei, multinationalele de bere au vandut in primele sase luni ale acestui an peste 7,2 milioane de hectolitri de bere, in crestere cu 30% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Potrivit aceleiasi surse, piata locala a berii a ajuns la aproape 9,4 milioane de hectolitri, in crestere cu aproximativ 20% fata de primul semestru al anului 2006.
Calculand la un pret mediu la raft de 2,8 lei pe litrul de bere(0,90 eurocenti), companiile din industria berii au inregistrat in primul semestru vanzari de peste 840 de milioane de euro pe fondul temperaturilor ridicate inregistrate in prima parte a anului.
Multinationalele sunt urmate indeaproape de producatorii romani de bere din punctul de vedere al cresterii profitului. European Food, cel de-al patrulea competitor al pietei de bere, a anuntat la sfarsitul lui 2006 rezultate financiare de 157, 3 mil. euro in crestere cu 11% fata de rezultatele financiare inregistrate anul trecut. Profitul net obtinut nu a fost publicat de reprezentantii companiei, insa, in 2005, European Food se numara printre companiile cu cel mai mic profit net inregistrat, de doar 0,3 mil. euro.
Bere Mures, o companie mai mica din punctul de vedere al cifrei de afaceri inregistrate, a obtinut in 2006 o crestere de 46% a profitului, pana la 15,2 mil. euro, in timp ce cifra de afaceri a companiei a crescut cu doar noua procente, pana la 49 mil. euro, fata de 44,7 mil. euro inregistrate in anul precedent, potrivit datelor Ministerului de Finante.
Consumul de bere pe plan local a atins anul trecut media de consum europeana de 81 de litri pe cap de locuitor, inregistrand o crestere de 16% comparativ cu anul precedent. Potrivit ritmului de crestere estimat de principalii jucatori din industrie, de 15-20% comparativ cu anul precedent, piata berii ar putea ajunge la sfarsitul acestui an la un volum al vanzarilor de peste 20 mil. hectolitri si o valoare de circa 1,2 miliarde de euro.
In prezent, cei mai mari bautori de bere ai Uniunii Europene raman cehii, germanii, austriecii si danezii cu un consum anual pe cap de locuitor de 160 litri, 118 litri, 111 litri, respectiv 90 litri de bere. In Romania se consuma bere aproximativ la fel de mult ca in Slovacia si Ungaria, unde in 2006 s-au consumat in medie 82,5 litri, respectiv 80,1 litri de bere, dar mai mult ca in Spania, 79 litri, sau Italia si Franta, unde consumul de bere este de doar 30 de litri anual pe cap de locuitor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO