Companii

Urmează cea de-a cincea ediţie a conferinţei ZF Retail. Online-ul a ajuns în pandemie să „mănânce“ 1% din comerţul alimentar. Când va urca la pragul psihologic de 5%?

Urmează cea de-a cincea ediţie a conferinţei ZF...

Autor: Cristina Roşca

29.04.2021, 00:05 144

Înainte de pandemie, singura ţară europeană unde acest segment ajunsese să contribuie cu 5% la vânzările de bunuri de larg consum era Marea Britanie.

Vânzările online de alimente, bunuri de îngrijire personală şi a locuinţei au ajuns la 200-220 de milioane de euro în 2020, în contextul în care toată piaţa de bunuri de larg consum este estimată la 20-22 mld. euro, potrivit celor mai recente date ZF. Mai exact, acest segment de vânzări a ajuns să reprezinte 1% din total piaţă FMCG. Cumpărăturile virtuale sunt în continuare un segment mic al comerţul alimentar, însă acesta a crescut accelerat în pandemie, spun jucătorii din domeniu.

Spre comparaţie, în 2019, cota de piaţă se situa mult sub 0,5%, conform celor mai recente date. Tot atunci, adică înainte de pandemie, cea mai mare pondere a vânzărilor online de alimente şi bunuri de larg consum era întâlnită în Marea Britanie, cota de piaţă fiind de circa 5%.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO