Caută doar în titlu
Companii

Unu din şase lei cheltuiţi pe bunuri FMCG a mers către mărci private. În Austria aceste produse au o cotă de piaţă aproape dublă

ANALIZĂ ZF

♦ Mărcile private au ajuns la finalul anului trecut la o cotă de piaţă de 16,5% în totalul vânzărilor FMCG după ce au câştigat un punct procentual faţă de 2017, arată o analiză a ZF făcută pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă GfK ♦ La o piaţă a bunurilor de larg consum estimată la 19-20 mld. euro, produsele ce poartă mărci precum Pilos, Gusturi Româneşti sau K-Classic au vânzări anuale de circa 3-3,3 mld. euro, conform calculelor ZF.

„După 2 ani în care poziţia măr­cilor private a fost con­stantă, în 2018 acestea au intrat din nou pe o pan­tă ascendentă, ajun­gând la 16,5% cotă de piaţă va­lo­rică”, spune Gabriela Luca, commercial director GfK Consumer Panel Services.

Ea adaugă că nivelul atins de aceste produse în România este în continuare mic dacă îl comparăm cu alte ţări, chiar şi din regiune. Spre exemplu, în Austria cota lor de piaţă este de peste 30%, în Cehia şi Slovacia peste 20%, dar în ţări precum Rusia şi Bulgaria prezenţa mărcilor private este de sub 10%. 

Citește continuarea pe zfcorporate.ro

Companii - care are si subcategorii
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.