Unilact Transilvania, producătorul brânzeturilor De la Ferma şi Pachet de Acasă, a renunţat la producţia de mărci private pentru reţele de magazine şi se concentrează pe brandurile proprii.
„Producţia de mărci private m-a ajutat să negociez în anumite cazuri contracte per ansamblu cu key accounts (reţele internaţionale de magazine - n.red.). De obicei îţi completezi capacităţile libere cu marcă proprie. Noi am lucrat aproape la capacitate maximă. Dar nu am făcut mai mult de 5% din producţie mărci private“, spune Marius Bîcu, managing partner al Unilact Transilvania, companie cu afaceri de peste 16 mil. lei prezentă şi la export în ţări precum Italia, Franţa sau Germania.
Majoritatea producătorilor din industria alimentară locală, chiar şi multinaţionalele, produc mărci private, segment care a ajuns la circa 15% din consum. Sunt însă retaileri care negociază „la sânge“ şi cer producătorilor să realizeze şi private label pentru a lista în magazine brandurile proprii.
Adrian Broanar, acţionar al producătorului de lactate Milkcom, spunea recent că doi dintre retailerii cu care lucrează i-au exclus produsele sub brandul său de la raft, cerându-i orientarea către producerea de marcă proprie pentru magazin.