Companii

Unde se deschid magazinele în funcţie de format? Discounterii au acoperit în mod echilibrat toată ţara, pe când magazine de proximitate modernă sunt mai ales în Bucureşti şi oraşele mari

ANALIZĂ ZF

♦ Aproape jumătate dintre magazinele de proximitate modernă sunt în Bucureşti ♦ Capitala găzduieşte mai bine de o treime din hipermarketurile şi supermarketurile locale ♦ Discounterii sunt singurul format care au mers mai degrabă în urbele mai mici, unde concurenţa e mai redusă şi unde puterea de cumpărare e sub media din Bucureşti şi marile oraşe.

La nivelul segmentelor de retail se remarcă o diferenţiere clară în ceea ce priveşte expansiunea regională şi tipurile de oraşe vizate, arată o analiză a companiei de cercetare şi analiză Roland Berger.

Mai exact, discounterii au acoperit în mod echilibrat toată ţara, pe când magazine de proximitate modernă sunt mai ales în Bucureşti şi oraşele mari. Şi retailerii care operează hiper­marketuri – magazine de 5.000-10.000 mp, cu până la 50.000-60.000 de articole la raft – au optat pentru urbele mari pentru a deschide unităţi.

„Peste jumătate dintre hipermarketuri sunt amplasate în Capitală şi în oraşele mari (peste 300.000 de locuitori – n.red.), adresând prin sor­ti­mentaţia largă şi cerinţele con­su­ma­torilor cu un nivel al veni­turilor ri­dicat“, spun ana­liştii Roland Berger.

Citește continuarea pe zfcorporate.ro

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.