Companii

UN START-UP PE ZI: Un laborator de gemuri deschis de un român şi doi francezi a ajuns la afaceri de 100.000 de euro cu trei angajaţi

Laboratorul de gemuri Les Saveurs d’Yveline are trei angajaţi, iar anul trecut a vândut 20.000 de borcane

Laboratorul de gemuri Les Saveurs d’Yveline are trei angajaţi, iar anul trecut a vândut 20.000 de borcane

Autor: Corina Mirea,

01.02.2014, 20:19 1291

Les Saveurs d’Yveline, o afacere începută în urmă cu patru ani de un român şi doi francezi, produce în prezent, într-o mică fabrică de 450 de metri pătraţi din Bucureşti, gemuri, sosuri şi pastă de fructe care ajung pe rafturile unor reţele precum Leonidas, Cărtureşti, în saloane de ceai, băcănii, aeroporturi sau în oferta de mic dejun a unor hoteluri ca Radisson Blu, Howard Johnson, Pullman sau Intercontinental.

„L-am cunoscut pe Just (un bucătar francez care a venit în România pentru a deschide o afacere – n.red.) în urmă cu zece ani. Eu eram în Franţa de trei ani şi am venit în ţară pentru o scurtă vacanţă, dar cineva ne-a făcut cunoştinţă şi am început să colaborăm şi de-a lungul timpului am avut mai multe afaceri tot în industria alimentară. Ideea Les Saveurs d’Yveline a venit după ce am gustat gemurile pe care soţia lui Just, Yveline, le făcea, după reţetele învăţate de la părinţi“, spune Cătălin Mihai, 34 de ani, profesor de franceză de meserie şi fondator al brandului Les Saveurs d’Yveline.

Cei trei au investit iniţial în jur de 15.000 de euro pentru a deschide primul laborator, într-un spaţiu de doar 60 mp, pe care l-au închiriat fără să aibă nici măcar borcane, pro­du­cători sau distri­buitori. De-a lungul timpului, investiţia a crescut până la circa 50.000 de euro odată ce s-au mutat într-un spaţiu mai mare şi au diversificat porto­fo­liul de produse pentru care au achiziţionat noi uti­laje, dozatoare, camere frigorifice sau arză­toare.

 

Avans al vânzărilor de 25%

„Într-o astfel de afacere eşti nevoit să investeşti în mod constant dacă vrei să te dezvolţi. Înainte să ne mutăm, oricât de multe fructe cumpăram, trebuia să le procesăm în maximum 48 de ore. Acum putem ţine fructele la congelator timp de doi ani, iar apoi încă au termen de valabilitate un an pentru a putea fi procesate. Prin urmare, am reuşit să nu depindem de producţia de fructe din punctul de vedere al stocurilor, ci doar să ne adaptăm sortimentele la oferta de fructe din fiecare sezon“.

Citiţi mai multe detalii aici

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 30.01.2014

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO