Companii

Un român cheltuie 3,7 euro lunar pe cosmetice şi creme

Un român cheltuie 3,7 euro lunar pe cosmetice şi creme

Foto Shutterstock

Autor: Cristina Rosca

01.12.2011, 21:40 403

Piaţa locală de cosmetice şi de îngrijire personală a crescut continuu în ultimii trei ani, iar ascensiunea va continua şi anul acesta şi în 2012, astfel încât valoarea pieţei va ajunge la aproape 4,3 miliarde de lei.

"Piaţa de beauty şi îngrijire personală din România a continuat să crească în 2010 însă într-un ritm mai lent decât în anii anteriori, atingând o valoare de 3,940 mld. lei (938 mil. euro). Criza economică prelungită a împiedicat un avans puternic al pieţei, iar majorarea TVA de la jumătatea lui 2010, împreună cu reducerea venitului disponibil a afecatat această piaţă", potrivit companiei de cercetare de piaţă Euromonitor. Mai mult, în acest an valoarea acesteia va depăşi 4 mld. lei.

Astfel, deşi consumul a scăzut cumulat în perioada 2009-2011 cu aproa­pe 20%, piaţa de beauty (rujuri, farduri) şi îngrijire personală (creme, geluri de duş) a continuat să crească. Această performanţă poate fi explicată prin faptul că un român cheltuie în medie 16 lei (3,7 euro) pe lună pe produse de profil, mult sub bugetul unui vest-euro­pean sau chiar al unui polonez.

Comportamentul de consum al românilor diferă însă în funcţie de mediul de provenienţă, potrivit Euromonitor. "Peste 45% dintre români trăiesc în zona rurală, iar obiceiurile lor de consum sunt foarte diferite de ale celor care locuiesc în zona urbană. La sate se cumpără cel mai bine produsele de strictă necesitate. Foarte rar se fac achiziţii din alt motiv. Mai mult, cel mai mare succes aici îl au vânzările directe. Însă, în condiţiile în care lanţurile de retail se extind şi veniturile cresc, aceste zone au un mare potenţial de creştere şi dezvoltare al pieţei de beauty şi îngrijire personală".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO