Companii

Un dealer auto: Dacă vrei să construieşti, acum e momentul

Un dealer auto: Dacă vrei să construieşti, acum e momentul

Autor: Bogdan Alecu

29.03.2013, 21:03 2552
Lucian Alexe, directorul general şi acţionar al deale­rului auto Proleasing Motors, care comercializează în trei centre din Ploieşti, Târgovişte şi Buzău marca Ford şi care a deschis în Ploieşti un centru BMW, spune că băncile sunt acum mult mai reţinute când vine vorba de a acorda credite pentru centre auto.

"Acum am obţinut de la bancă o dobândă mai mare decât în 2007. Pe de altă parte, dacă cineva vrea să construiască, acum este momentul. Dacă am fi construit noul centru BMW în 2007, aceeaşi investiţie ar fi costat în 2007 patru milioane de euro, nu 2,5 mil. euro", a spus Lucian Alexe.

În luna martie a acestui an Proleasing Motors a deschis noul centru BMW în Ploieşti, în urma unei investiţii de 2,5 mil. euro, din care 1,8 mil. euro reprezintă un credit bancar ob­ţinut de la BRD, 400.000 de euro o infuzie de capital în so­cie­tate, iar 300.000 de euro reprezintă valoarea tere­nului.

În 2011 Proleasing a înregistrat o cifră de afaceri de 12,5 mil. euro şi un profit net de 0,7 mil. euro, faţă de un business de 10 mil. euro şi un profit net de 0,5 mil. euro în 2010, potrivit Mi­nisterului Finanţelor. "În 2012 am avut o cifră de afaceri de aproximativ 10 mil. euro, în scădere din cauza condiţiilor de piaţă, dar anul acesta estimăm peste 16 mil. euro."

Dealerul auto şi-a propus să vândă în acest an 130 de automobile BMW, până în prezent compania livrând 38 de maşini, din luna decembrie a anului trecut.

"Noi avem un plan de afaceri stabilit pe cinci ani, atât pe maşini noi, cât şi second-hand plus service în care dorim să livrăm peste 700 de autoturisme noi. În total, investiţia se va amortiza între opt şi zece ani, în funcţie de service. Spre com­paraţie, în 2005 o investiţie într-un centru Ford s-a amortizat într-un singur an, pe fondul pieţei în creştere de atunci."

Investiţia într-un nou centru BMW este strâns legată de ce se întâmplă acum în piaţă. De exemplu, vân­zările de auto­tu­risme au scăzut cu aproape 75% faţă de 2008, în timp ce mărcile premium au pier­dut cel mult 30% faţă de acel interval, revenit încă din 2011 pe un trend ascendent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO