Tranzacţia, încheiată la finalul anului trecut în decembrie, este evaluată la câteva milioane de euro, potrivit estimărilor ZF. Aceasta a vizat doar reţeaua de magazine a Yves Rocher în România.
Businessul Yves Rocher este operat în România de două companii, una fiind cea care se ocupă de magazine, iar cealaltă de vânzările prin corespondenţă şi internet. Grupul francez a intrat prima dată în România în 1999 în sistem de franciză, Alexandru Răbâncă fiind cel care a dezvoltat lanţul de magazine Yves Rocher.
Direct, grupul a intrat în 2008 dezvoltând vânzările prin corespondenţă şi pe internet. Prin această tranzacţie, francezii ajung să controleze ambele companii.
Compania Cosmetiques de France, care operează reţeaua de magazine, a avut afaceri de 23,5 milioane de lei în 2015. Yves Rocher România, cea care operează vânzările prin corespondenţă şi internet, a avut afaceri de 58 mil. lei în acelaşi an, ultimul pentru care există informaţii publice. De altfel, aceasta din urmă este cea care a devenit acţionatul Cosmetiques de France, potrivit datelor publice.
Cotidianul francez Les Echos anunţă că grupul este într-o perioadă în care are apetit pentru achiziţii, preluând şi businessul concurent Sabon, prezent la rândul său şi pe piaţa românească.
Alexandru Răbâncă a povestit anterior pentru ZF că a descoperit brandul Yves Rocher în 1998, când a mers în Franţa la Campionatul Mondial de Fotbal alături de tatăl său.
La momentul acela era student la Facultatea de Farmacie. Un an mai târziu a adus businessul în România şi l-a dezvoltat până la 40 de magazine deschise în principalele oraşe din ţară. Oficialii companiei Yves Rocher declarau anterior că au în plan să ajungă la circa 50 de unităţi până în 2020.