Companii

UEFA ia în calcul posibilitatea de a-şi crea un serviciu de streaming pentru transmiterea meciurilor de Champions League

UEFA ia în calcul posibilitatea de a-şi crea un...

Autor: Eduard Ivanovici

02.12.2019, 00:00 91

Corpul de control al fotbalului european ia în calcul crearea unei platforme de streaming proprii pentru difuzarea meciurilor de Champions League, ca răspuns la fricile crescânde conform cărora emiţătorii tradiţionali s-ar retrage din acordurile de difuzare ale meciurilor, potrivit Financial Times.

Uniunea Asociaţiilor Europene de Fotbal (UEFA) este în mijlocul unei licitaţii de-a lungul continentului pentru drepturile de televizare ale competiţiei între 2021 şi 2024. Până acum, reţeaua americană CBS şi grupul englez BT au obţinut drepturi de transmisie în pieţele interne respective.

Theodore Theodoridis, secretar general al UEFA, a declarat că se ia în calcul opţiunea în care licitaţia actuală pentru drepturile de televizare se va încheia în unele pieţe, urmând în schimb să furnizeze meciurile prin mediul online.

Mişcarea ar putea fi efectuată prin extinderea site-ului UefaTV, ceea ce ar oferi posibilitatea milioanelor de fani să urmărească cea mai importantă competiţie fotbalistică europeană anuală. Mişcarea ar reprezenta o schimbare radicală faţă de modelul actual de vânzare al drepturilor de televizare prin acorduri în valoare de 3,25 de miliarde de euro la nivel mondial.

„Pe moment, avem o mulţime de parteneri (de difuzare) şi dorim să ne continuăm parteneriatele. Vrem doar să fim pregăţi, să avem opţiuni alternative”, a declarat Theodoridis.

Grupul britanic Sky a semnalat în trecut faptul că nu este dispus să plătească în continuare sume exorbitante de bani pentru drepturile de televizare, de vreme ce devine tot mai greu să extinzi aceste costuri spre consumatori.

În anii trecuţi, mai multe companii au încercat să furnizeze servicii de streaming sportive. Recent, platforma Amazon Prime a cumpărat drepturile de a transmite o parte din meciurile campionatului englez Premier League. Însă chiar şi în cazuri de acest gen, comapaniile tech nu s-au lăsat mai prejos decât emiţătorii tradiţionali în ceea ce priveşte preţul achizioţionării meciurilor.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO