Companii

Tymbark, plus 25% in primul semestru

04.11.2008, 14:55 32

Compania Tymbark Maspex si-a majorat vanzarile cu 25% in primul semestru al anului fata de aceeasi perioada din 2007, peste ritmul de crestere de 20% prognozat pentru intregul an. 

"Un factor important care a influentat aceasta dinamica este cresterea consumului la nivel general de piata", au declarat reprezentantii Tymbark Maspex. In acest an, producatorul a atacat doua segmente noi de piata, cel al apelor cu aroma de fructe, cu Fontea, si cel al sucurilor carbonatate, cu brandul Life.
In prezent, compania investeste in constructia celei de-a doua fabrici de pe piata locala, in localitatea Valenii de Munte (judetul Prahova), in aceeasi locatie cu unitatea existenta. Investitiile in acest proiect sunt estimate la 30 mil. euro, noua fabrica de sucuri urmand sa fie inaugurata in prima parte a anului viitor.
Anul trecut, compania a raportat afaceri de 57 mil. euro si un profit net de un milion de euro.
Tymbark Maspex este lider pe segmentul nectarurilor, cu o cota de piata estimata de companie la peste 32% (in 2007), cei mai mari concurenti ai sai fiind tot companii multinationale - Coca-Cola, Pepsi si Parmalat.
La nivel local, segmentul nectarurilor a inregistrat in primul semestru al anului o crestere de 28% in valoare si 22% in volum, comparativ cu perioada similara din 2007, conform unui studiu al companiei de cercetare de piata Nielsen realizat in comert. Aceleasi date indica o valoare a vanzarilor totale de nectaruri, in retail, de 100 mil. lei (30 mil. euro) in primele sase luni din an, in volum segmentul fiind estimat la 19,6 mil. litri.
Pe o piata estimata la peste un miliard de euro anual (cea a bauturilor non-alcoolice), multinationalele si companiile cu capital romanesc lupta umar la umar pentru cresterea consumului. In special pe segmentul sucurilor naturale de fructe, consumul per capita in Romania este inca foarte redus, comparativ cu media tarilor europene.
Producatorul detinut de grupul polonez Maspex este lider si pe segmentul de cappuccino instant, brandul La Festa avand aproximativ o jumatate din vanzarile totale de pe piata de profil, potrivit ultimelor date disponibile.
Grupul a achizitionat compania romaneasca Arnos, intrand pe piata locala a pastelor fainoase. Fara a include vanzarile de paste, afacerile Tymbark Maspex ar putea ajunge in acest an la peste 60 mil. euro. Compania este activa pe piata locala din anul 1996 cu produsele La Festa, divizia de sucuri a Maspex fiind adusa in Romania in 2001, odata cu achizitia unei foste fabrici de conserve din Valenii de Munte.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO