Companii

Turismul de business trece Happy Tour de 30 mil. euro

02.02.2006, 20:18 27

Cel mai mare jucator de pe piata locala de profil a inregistrat o crestere de aproximativ 30% a cifrei de afaceri in 2005, pana la 31 mil. euro.

Majorarea a avut loc pe fondul cresterii traficului pe segmentul business si al dezvoltarii de activitati de organizare de evenimente pentru corporatii, spune Nicolae Demetriade, presedinte Happy Tour.

"Turismul de afaceri reprezinta circa 30% din volumul de activitate. Ne asteptam ca acest segment sa depaseasca cresterea de 15% pe care o estimam in 2006 pe total activitate", explica Demetriade.

Potrivit acestuia, Happy Tour preconizeaza o cifra de afaceri de 35,5 mil. euro anul acesta.

"Speram sa depasim chiar si procentul de crestere din 2005, dar nu pot sa bugetez o asemenea suma de la inceputul anului", explica Demetriade.

O mare parte a operatorilor de turism s-au concentrat in ultimii doi ani pe serviciile destinate oamenilor de afaceri, care vin in flux tot mai mare in Romania, odata cu intrarea pe piata a jucatorilor internationali din mai multe domenii economice. Pe acest segment, multe dintre agentiile de turism au investit sume considerabile, iar altele chiar au achizitionat sau construit hoteluri de 3-4 stele, cu target in special oamenii de afaceri. "Traficul de business este permanent, restul sunt sezoniere", spune Demetriade.

Foarte popular anul trecut in randul turistilor cu venituri medii, sistemul de chartere va fi adoptat de Happy Tour, la fel ca si de ceilalti jucatori din piata si in 2006. Mai ales ca in unele cazuri, charterele au fost chiar motoarele de crestere pentru unii jucatori. "Vom opera curse charter pe destinatiile de vacanta cunoscute si accesibile segmentului de trafic care aloca un buget mediu pentru vacanta", a mai precizat Demetriade.

Reprezentantul Happy Tour spune ca agentia va avea anul acesta pachete de vacanta pe destinatiiile Spania, Grecia, Turcia si Tenerife.

Strategia firmei in 2006 implica in plus o incercare de consolidare a pietei de turism, prin politici comune intre trei dintre primii cinci mari jucatori, in contextul in care mai multi turoperatori europeni se pregatesc sa intre in continuare pe piata romaneasca in viitorul apropiat.

"Incercam sa unim potentialul comun al agentiilor Marshal, Aerotravel si Happy Tour, am depasit deja stadiul incipient al acestui proces", spune reprezentantul Happy Tour.

Cele trei agentii au avut deja stand comun la Targul International de Turism, care a avut loc in Bucuresti, in toamna anului trecut. Acestea sunt primele agentii care incearca sa adopte in comun o politica de piata, desi fac parte din Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism.

Aerotravel a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de peste 20 mil. euro, iar reprezentantii Marshal estimau un nivel de aproximativ 16 mil. euro.

Marshal a preluat un hotel de pe Strada Batistei din Capitala pentru o perioada de cinci ani, pe care il va renova pentru standarde destinate oamenilor de afaceri. Totodata, reprezentantul Marshal a anuntat o investitie de 10 mil. euro intr-un hotel destinat segmentului business in centrul Capitalei. Cazul Marshal nu este singular - in prezent exista mai multe agentii de turism pe piata care au facut sau preconizeaza investitii in unitati de cazare.

andreea.groenendijk@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO