Companii

Turismul de business si evenimentele urca afacerile Howard Johnson la 9 mil. euro

Turismul de business si evenimentele urca afacerile Howard Johnson la 9 mil. euro

Hotelul Howard Johnson a fost deschis in anul 2004, in locul fostului hotel Dorobanti

16.08.2007, 20:15 30

Hotelul de cinci stele Howard Johnson Grand Plaza din Bucuresti a inregistrat in primele sase luni ale anului o cifra de afaceri de 9 mil. euro, cu 12% mai mult comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
"Principalele motive care au stat la baza acestei cresteri sunt cresterea cotatiei Bucurestiului ca destinatie pentru turismul de business, cresterea numarului de evenimente politice, economice, chiar sportive de tot mai mare amploare, targuri internationale oraganizate in Bucuresti", a declarat Gratiela Badicu, director de marketing si vanzari al Howard Johnson Grand Plaza Hotel.
Hotelul a avut in primul semestru al anului un grad mediu de ocupare de aproximativ 70%, ceea ce aduce o crestere de 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Estimam o cifra de afaceri de peste 14 milioane de euro pana la sfarsitul anului", a mai spus reprezentanta Howard Johnson.
La sfarsitul anului trecut, unitatea hoteliera a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 13 mil. euro, rezultatul estimat pentru sfarsitul acestui an aducand o crestere a afacerilor de aproximativ 8%. Anul viitor, cel mai mare eveniment gazduit de Bucuresti care cu siguranta va avea un impact pozitiv asupra afacerilor hotelierilor va fi organizarea summit-ului NATO, in perioada 2-4 aprilie. Evenimentul va aduna peste 3.000 de delegati, iar pana acum costurile de organizare se ridica la aproximativ 30-35 mil. dolari (23-26 mil. de euro). Pana acum, a fost aleasa agentia de turism care se va ocupa de rezervarea celor 3.000 de locuri de cazare in Bucuresti. Agentia selectionata este Vacanta, companie care a castigat si licitatia prin care s-au asigurat serviciile turistice pentru reprezentantii delegatiilor la summit-ul francofoniei de anul trecut.
"Summit-ul NATO este cu siguranta o oportunitate pentru hotelurile din Bucresti si din tara, atat din punctul de vedere al posibilitatilor de promovare a imaginii, de a ne face cunoscuti pe piata externa, cat si din punct de vedere financiar", a mai precizat Badicu. Potrivit reprezentantei Howard Johnson, piata hoteliera va fi influentata pozitiv de acest eveniment.
"Este vorba de un eveniment de a carui buna organizare depinde si imaginea Romaniei ca jucator pe scena politica internationala, prin urmare pregatirea trebuie sa fie una extrem de responsabila", a conchis reprezentanta Howard Johnson.
Unitatea hoteliera dispune de o capacitate totala de cazare de 285 de camere, dispunand de noua sali de conferinta. Pe piata hotelurilor de cinci stele din Bucuresti se numara JW Marriott, Ath?n?e Palace Hilton, Howard Johnson, Intercontinental, Crowne Plaza si Casa Capsa. cele cinci unitati au rulat anul trecut afaceri de peste 100 mil. euro.
Hotelul Howard Johnson a fost deschis in anul 2004, in locul fostului hotel Dorobanti, si a necesitat o investitie de aproximativ 30 mil. euro pe o perioada de patru ani. Hotelul se afla in proprietatea companiei Grand Plaza, controlata de omul de afaceri Gabriel Popoviciu. Hotelul functioneaza sub contract de franciza pentru marca Howard Johnson, parte a portofoliului Cendant, care mai detine branduri precum Ramada sau Days Inn. La nivel local, Cendant mai este reprezentat prin intermediul brandului Ramada.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO