Companii

Tribunalul de la Bucureşti a dat câştig de cauză brandului românesc Pegas în litigiul cu o companie germană care deţine marca Pegasus

Tribunalul de la Bucureşti a dat câştig de cauză...

Autor: Roxana Rosu

26.04.2021, 16:45 710

Litigiul dintre producătorul român de biciclete Atelierele Pegas şi ZEG Zweirad-Einkaufs-Genossenschaft eG, proprietar al mărcii Pegasus, a fost soluţionat în data de 22 aprilie în primă instanţă în favoarea brandului românesc, după ce compania germană ceruse anularea mărcii Pegas.

Producătorul român a fost reprezentat de echipa de litigii a societăţii de avocaţi Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners (ZRVP).

ZEG formulase în faţa instanţei din România o acţiune în anulare şi contrafacere împotriva legendarei mărci Pegas pe motiv că înregistrarea mărcii Pegas în anul 2010 ar fi fost făcută cu rea-credinţă, respectiv că cele două mărci, Pegas (România) şi Pegasus (Germania) sunt similare şi nu pot coexista pe piaţa Uniunii Europene.

Tribunalul Bucureşti a respins în data de 22 aprilie acţiunea în anularea mărcii naţionale PEGAS şi interzicerea comercializării bicicletelor sub această denumire.

„Dosarul a stârnit o atenţie neobişnuită, explicabilă prin notorietatea bicicletelor Pegas pentru majoritatea românilor. Soluţia pronunţată de instanţa de fond este cu atât mai importantă cu cât dovedeşte că specificul naţional este un element de diferenţiere cu efecte pe plan juridic, aspect ce a fost punctat şi de Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) cu mai multe ocazii. În ceea ce priveşte admiterea excepţiei inadmisibilităţii acţiunii în contrafacere în lipsa anulării mărcii Pegas, soluţia Tribunalului Bucureşti reprezintă o adevărată decizie de speţă care dovedeşte că practica naţională nu trebuie reconsiderată după pronunţarea Hotărârii CJUE din 21 februarie 2013, C – 561/11, faţă de specificul legislaţiei naţionale aplicabile în cauză comparativ cu reglementarea comunitară a mărcilor.”, a declarat Alina Tugearu, partener şi coordonator al departamentului de proprietate intelectuală din cadrul ZRVP.”

Avocaţii ZRVP au dovedit că intenţia care a stat la baza înregistrării mărcii Pegas a fost mânată de bună-credinţă, cu scopul de a reinventa şi duce mai departe o marcă intim legată de istoria poporului român care altfel ar fi pierit din amintirea colectivă.

În ceea ce priveşte riscul de confuzie, sondajul de piaţă depus la dosar dovedeşte, dincolo de orice îndoială, cunoaşterea extinsă de care se bucură marca Pegas pe teritoriul României, în contrapondere cu marca Pegasus – necunoscută publicului român, fapt ce permite coexistenţa celor două mărci în România.

Demersul în justiţie al ZEG a pornit de la o decizie finală a Oficiului Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) din 2017, prin care a fost stabilit că cele două mărci, Pegasus (Germania, din 1984) şi Pegas (România), sunt similare şi nu pot coexista pe piaţa UE, pentru ca s-ar crea confuzie pentru clienţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO