Companii

Trei din zece medicamente fără reţetă şi suplimente cumpărate de români sunt produse local. Pandemia de COVID-19 a accelerat vânzările la vitamine

În cazul medicamentelor fără reţetă şi a suplimentelor alimentare, preţul nu este stabilit de autorităţi

În cazul medicamentelor fără reţetă şi a suplimentelor alimentare, preţul nu este stabilit de autorităţi

Autor: Georgiana Mihalache

18.01.2022, 17:15 434

♦ Medicamentele fără reţetă (OTC) şi suplimentele alimentare au avut un trend de creştere în coşul de cumpărături al pacienţilor români, în special în ultimii ani.

Ponderea medicamentelor fără reţetă şi a supli­mentelor alimentare produse de fabricile locale a scăzut în ultimii ani, de la 38,1% în 2017 la 37,2% în 2020 şi chiar sub acest nivel în primele şapte luni din 2021, potrivit companiei de cercetare de piaţă Cegedim. Restul sunt importuri.

Deşi în ceea ce priveşte volumele producătorii locali au mai bine de o treime din total în retail, în vânzări au doar 24%, ceea ce înseamnă aproape 1,5 mld. lei anual, raportat la o piaţă anuală de 6 mld. lei.

În cazul medicamentelor fără reţetă şi al suplimentelor alimentare, preţul nu este stabilit de autorităţi, astfel încât în ultimii ani au reprezentat o piaţă cu potenţial pentru companii, atât producători locali, cât şi firme interna­ţionale. De exemplu, Zentiva, care are două fabrici în Bucureşti, în urma unei achiziţii internaţionale, a pus pe piaţă în 2020 cinci suplimente alimentare sub brandul Aslavital, care include produse pentru stres, imunitate, energie, somn şi frumuseţe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO