Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) estimează o pierdere la nivel de industrie de 124 mil. euro pe zi, iar în perioada de peste 30 de zile lucrătoare fără producţie auto înseamnă un minus de peste 3,7 miliarde de euro.
Automobile Dacia, cea mai mare companie din România şi cel mai mare exportator, a reluat ieri producţia de componente, la aproape o lună de la oprirea activităţii pe platforma de la Mioveni, din cauza pandemiei de coronavirus. Din 4 mai, Dacia va relua şi producţia de automobile.
„Activitatea pe platforma industrială Dacia de la Mioveni a fost reluată astăzi (21 aprilie – n. red.), parţial, la Uzina Mecanică şi Şasiuri (Motoare, Cutii de Viteze, Şasiuri, Aluminiu, Logistică) şi la Uzina Vehicule, în departamentul Presaj. Producţia, asigurată pe bază de voluntariat, se desfăşoară în condiţii de protecţie sanitară, de igienă şi securitate. În prima zi de lucru, fiecare echipă a fost informată despre măsurile luate de companie şi despre regulile de urmat cu stricteţe pentru a proteja sănătatea tuturor angajaţilor“, au spus oficialii Direcţiei Comunicare Groupe Renault România.