Companii

Transportatorii aerieni low-cost incaseaza 50 mil. € din taxarea bagajelor

23.05.2010, 23:40 40

Cele mai mari companii low-cost prezente pe piata locala, BlueAir si Wizz Air, vor incasa anul acesta peste 20 de milioane deeuro fiecare din taxele de bagaje percepute, potrivit calculelorZF, care iau in calcul numarul pasagerilor estimati de operatori sitaxa pentru un bagaj de cala.

Cei doi operatori low-cost, care detin impreuna o cota deaproape 40% din toata piata aeriana, estimata la 9 milioane depasageri, si-au schimbat recent politica de preturi pentru bagajelede cala, care genereaza peste 10% din venituri. Cele doua companiiar putea incasa impreuna in jur de 50 de milioane de euro dintaxarea bagajelor de cala, potrivit estimarilor ZF.

In cazul Blue Air, companie cu afaceri de 140 mil. euro anultrecut, pentru fiecare bagaj de cala, in limita a 32 de kilograme,pasagerii vor plati 10 euro (daca taxa este achitata in momentulrezervarii biletului) si 20 de euro (daca taxa este achitata laaeroport).

"Decizia in privinta stabilirii unui pret universal pentrubagajele de cala a fost luata pentru a tine pasul cu nevoileclientilor", a declarat Sherif Ussama, directorul general al BlueAir, care practica pana acum diferite preturi pentru bagajele decala, in functie de numarul de kilograme cu care era depasitalimita admisa de companie.

Blue Air ar putea incasa 22 de milioane de euro anul acesta,adica 11% din totalul veniturilor asteptate, daca fiecare pasagerva calatori cu un bagaj de cala, potrivit calculelor ZF, ce iau inconsiderare un numar de 2,2 milioane de pasageri estimati pentruanul acesta si nivelul de 10 euro (noua taxa pentru un bagaj decala).

Pe de alta parte, operatorul ungar low-cost Wizz Air ar puteaincasa 30 de milioane de euro din taxele de bagaje, daca se iau incalcul 2,1 milioane de pasageri estimati de companie pentru anulacesta si minimum un bagaj de cala pentru fiecare pasager. Companiaungara practica un tarif mai mare cu 5 euro pe bagaj. Astfel cataxa unica pentru un bagaj de 32 de kilograme este de 63 de lei (15euro) daca plata se face in momentul rezervarii biletului si de 126de lei (30 de euro) daca plata se face la aeroport.

Potrivit declaratiilor anterioare ale Natashei Kazmer,directorul de comunicare al companiei, un sfert din veniturileoperatorului aerian low-cost Wizz Air vin din taxele pe serviciiaditionale (bagaje de cala, mancare). Desi pretul biletelor deavion este mai mic in cazul companiilor low-cost comparativ cu celpracticat de companiile aeriene traditionale, taxele aditionale,precum cea de bagaje sau cele de alegere a locului in avion, taxemai putin vizibile, pot creste considerabil pretul calatoriei.Companiile traditionale precum TAROM, Carpatair sau British Airwaysnu percep taxa pentru bagajul de cala care nu depaseste 20 dekilograme.

Blue Air renunta la toate zborurile dinSuceava

Blue Air, companie controlata de omul de afaceri Nelu Iordache,a renuntat la toate zborurile operate din Suceava din cauzafaptului ca nu erau profitabile. De astazi, aeronavele Blue Air nuvor mai zbura pe rutele Suceava-Roma si Suceava-Venetia, dupa ce,cu cateva luni in urma, compania a renuntat la zborurile pe rutaSuceava-Viena, avioanele avand grade de ocupare de sub 40%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO