Bonurile de masă sunt cel mai frecvent întâlnite beneficii în pachetele de recompensare a angajaţilor români, având în vedere că 87% dintre angajaţii din companiile private primesc astfel de tichete valorice, arată rezultatele studiului salarial şi de beneficii realizat de firma de consultanţă în management şi executive search Korn Ferry Hay Group.
Pe locul doi în topul celor mai populare beneficii se află abonamentele sau asigurările de săntătate la operatorii de servicii medicale private, beneficiu primit de către 84% dintre angajaţii români. De asemenea, 79% dintre angajaţii din multinaţionale primesc beneficii legate de vacanţă, cum ar fi, de exemplu, tichetele pentru călătorii.
Maşina de serviciu este un beneficiu acordat în cadrul a trei sferturi dintre companiile care au participat la cercetare, însă acesta este oferit numai unei părţi dintre angajaţi. În general, companiile acordă maşini de serviciu angajaţilor din top management sau angajaţilor care lucrează în vânzări. Cu toate acestea, maşina acordată la nivel de top management este un beneficiu atipic în România, pentru că nu este atât de frecvent întâlnit în alte state, dar este utilizat pentru motivarea managerilor pentru că sistemul de impozitare din România a acestui beneficiu este foarte avantajos.
Cel mai puţin întâlnite beneficii în rândul angajaţilor din companiile din România sunt discounturile la achiziţia de acţiuni (2% din companii acordă acest beneficiu), împrumuturile pentru cumpărarea unei case (3%) sau sprijin pentru educaţie (10%).
Studiul Korn Ferry Hay Group a fost realizat anul trecut pe un eşantion de 308 companii din România, majoritatea companii multinaţionale.