Companii

Top ZF 1.000 cele mai mari companii din România. Sectorul agroalimentar, între lipsa angajaţilor şi investiţiile în noi tehnologii. „Companiile trebuie să ia măsuri pentru a îmbunătăţi competenţele angajaţilor“

Autor: Mădălina Dediu Panaete

10.03.2020, 19:00 97

Cereale, uleiuri vegetale, mezeluri, brânzeturi, bere şi ape minerale sunt doar câteva exemple de produse agricole, alimentare şi băuturi realizate de cele mai mari companii din acest sector pe piaţa românească. În total, companiile din  agricultură, industria alimentară şi comerţul cu cereale generează anual afaceri de peste 130 de miliarde de lei (28 mld. euro).

Domeniul este unul în care marii jucători sunt companii multinaţio­na­le, cu excepţia unor nu­me precum Trans­avia (carne de pui), Romaqua Group (băuturi) sau Cerealcom Dolj (comerţ cu cereale) care au reuşit să se „stre­coare“ printre cele mai mari companii din sectoarele în care activează.

Agricultura, industria alimentară şi co­merţul cu cereale sunt sectoare-cheie ale economiei locale  şi reprezintă împre­u­nă un adevărat indicator al situaţiei ba­lan­ţei comerciale a României. Astfel, România tri­mi­te peste gra­niţă ma­terii pri­me şi nu produse fi­ni­te, care ar con­tribui la va­loarea adă­­u­gată în eco­no­mie. Cel pu­­ţin asta se în­­tâmplă în sec­­torul de co­merţ cu cereale, un­de traderii fac afaceri de 30 de miliarde de lei (6,5 mld. euro) anual. Astfel, deficitul comercial al României în segmentul de alimente, animale vii, băuturi şi tutun depăşeşte anual 1 miliard de euro, semn că industria locală nu are putere să acopere întreg consumul. Iar cerealele trag în jos balanţa comercială.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO