Companii

Tone Prislan, Gorenje: Ne vom concentra pe cresterea raspandirii produselor in teritoriu

Tone Prislan, Gorenje: Ne vom concentra pe cresterea raspandirii produselor in teritoriu

Tone Prislan, director general al Gorenje Romania: Prin retelele cash & carry precum Selgros sau Metro distribuim aproape 20 de procente din cele 90.000 de unitati, prin retelele nationale specializate ca Altex, Flanco, Domo sau Bricostore mai mult de 25%, iar prin distribuitori independenti circa 54%.

31.01.2007, 14:49 203

Lansarea unor noi linii de produse si dezvoltarea acoperirii nationale printr-un nou partener de distributie vor constitui bazele de crestere ale Gorenje in Romania, potrivit directorului general Tone Prislan.
Compania, care a inregistrat afaceri de 17,5 milioane de euro anul trecut, in crestere cu 20%, estimeaza ca 60-70% din evolutia de anul acesta se va baza pe lansarea de produse noi.
"In 2007 vom avea minimum doua lansari de gama si prin includerea unui nou partener de retail in portofoliu ne vom concentra pe cresterea raspandirii produselor Gorenje in teritoriu. Ne vom concentra si pe segmentul 'built-in' (incorporabile - n.r.) pentru ca anul trecut acest segment a crescut la aproape 10.000 de unitati, mai mult cu 50%", a spus Prislan.
Acesta a adaugat ca se doreste ca vanzarile pentru segmentul de electrocasnice incorporabile sa creasca cu 40% in acest an, in mare masura pentru ca se estimeaza o evolutie ascendenta a cererii in urma finalizarii constructiei multor zone rezidentiale din tara.
Pentru a intari imaginea companiei pe piata, Gorenje va lansa in Romania linii de produse asemanatoare celor dezvoltate in anii trecuti cu partenerii Pininfarina si Swarovski, chiar daca acestea nu aduc un volum mare de vanzari, fiind produse de nisa.
Produsele Gorenje, potrivit datelor companiei, sunt distribuite la nivel national prin mai mult de 1.030 de magazine care apartin celor 10 parteneri mari de retail, acestea fiind impartie pe categorii de prioritate in functie de volumul vanzarilor.
"Prin retelele cash & carry precum Selgros sau Metro distribuim aproape 20 de procente din cele 90.000 de unitati, prin retelele nationale specializate ca Altex, Flanco, Domo sau Bricostore mai mult de 25%, iar prin distribuitori independenti circa 54%. De asemenea, suntem in negocieri pentru aducerea in portofoliu a unui nou partener de distributie", a spus Prislan.
Pentru 2007 compania a fixat ca target principal, in urma intaririi brandului pe piata romaneasca, cresterea volumului de vanzari cu circa 10%, pana la 100.000 de unitati.
"Dintr-o perspectiva conservatoare cresterea pentru acest an va fi de 5%, iar dintr-o perspectiva optimista va ajunge la 10%. Suntem o companie optimista. Mai intai va trebui sa reactionam la piata, pentru ca nimeni nu stie din ianuarie ce se va intampla in august sau in septembrie", a spus Tone Prislan.
Acesta a adaugat insa ca piata retailului de electrocasnice din Romania a devenit in ultimii ani din ce in ce mai previzibila datorita apropierii modului ei de functionare de cel al pietelor din toata Europa, unde in prima parte a anului se realizeaza 40% din volumul cifrei de afaceri, iar restul de 60% in a doua jumatate.
Trendul are ca sursa fie eforturile concertate de promovare a retailerilor, fie cresterea capacitatii de cumparare a populatiei in urma economisirii realizate pe parcursul anului.
Din vanzarile de peste 17,5 mil. euro de anul trecut, 15 milioane euro rezulta din vanzarea de produse "albe" si 2,5 milioane de euro din produsele ce completeaza gama Gorenje, boilere, radiatoare si mobila. "Suntem concentrati pe produsele albe dar vrem sa promovam si celelalte produse din portofoliu precum boilere, mobila".
Cu toate ca majoritatea jucatorilor din piata electrocasnicelor si in special cea a bunurilor " albe" au estimat ca in 2006 piata va inregistra o evolutie usor descendenta, statisticile arata ca situatia nu a fost exact cum s-a prognozat.
"Din estimarile noastre si din studiul realizat de partenerul nostru GFK, piata produselor electrocasnice 'albe' a crescut anul trecut, contrar estimarilor, cu 3,5% pana la un total de 1.257.000 de unitati", a declarat Tone Prislan, director general Gorenje Romania.
In 2006 vanzarile totale ale subsidiarei producatorului sloven au ajuns la 90.000 de unitati, in crestere cu 28,7% fata de nivelul din anul precendent, ceea ce corespunde unei cote de piata de 5,6%. In totalul gamei de produse cea mai mare pondere au avut-o frigiderele, cu 38%, urmate de masinile de spalat, cu 18,5%, aragazuri 32% si produse incorporabile 3,25%.
"La capitolul frigidere nu am crescut prea mult din cauza ca am adus produse cu pret mediu si high end. Motorul cresterii au fost aragazurile, din care am vandut 20.000 de unitati, de trei ori mai mult decat cele 7.000 de unitati in 2005, si masinile de spalat cu turatii intre 800-1.200 de rotatii/minut", a spus Prislan.
La nivelul pietei, potrivit studiului GFK, segmentul aragazurilor a inregistrat anul trecut o scadere de 23% fata de nivelul din anul 2005, fata de cel al hotelor, care a avut cea mai mare apreciere, de 70 de procente.
Principalii concurenti ai producatorului sloven pe piata romaneasca sunt, in ordinea cotei de piata, producatorul autohton Arctic, detinut de grupul Arcelik, lider cu o cota de 22,6%, Zanussi, Indesit si Whirlpool.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO