Companii

Titan va aloca o parte din bugetul de investitii de 20 mil. euro pentru dublarea retelei de magazine

Titan va aloca o parte din bugetul de investitii de 20 mil. euro pentru dublarea retelei de magazine

Stefanos Krommydas, directorul general al Titan: Cresterea dobanzii si a costului banilor a afectat profitul net al companiei in 2008. In 2009 nu asteptam o crestere spectaculoasa a cifrei de afaceri, insa estimam o crestere de 10% a profitului.

15.02.2009, 16:08 138

Anul acesta, producatorul va deschide zece noi magazine in Bucuresti, dupa ce in 2008 s-a extins cu sapte locatii, reteaua de retail Belforno numarand in prezent 35 de unitati.

"Este mai ieftin sa deschizi magazine anul acesta, deoarece preturile au scazut. Daca anul trecut plateam intre 200.000 si 300.000 de euro pentru deschiderea unei locatii Belforno, anul acesta cheltuim intre 100.000 si 150.000 de euro. De aceea, pana in 2011 vrem sa dublam reteaua, la 70 de magazine", a declarat Stefanos Krommydas, directorul general al companiei Titan.
Desi produsele Titan sunt distribuite national, producatorul din Ilfov are distributie directa doar in Bucuresti si Targu-Mures.
"Lantul Belforno comercializeaza majoritar produse proaspete din panificatie. Din acest motiv magazinele sunt localizate in Bucuresti si in zonele din imprejurimi si nu luam in calcul extinderea acestui lant si in alte orase din tara", a explicat el.
Astfel, producatorul din judetul Ilfov va investi anul acesta intre 1 si 1,5 milioane de euro doar in constructia de noi unitati pentru comercializarea de produse din panificatie proaspete, urmand a avea la finalul acestui an 45 de magazine.
"In urmatorii doi ani vom investi intre 16 si 20 de milioane de euro. Intre 10 si 15 milioane de euro urmeaza a fi alocati constructiei fabricii de chifle in parteneriat cu McDonald's, iar aproximativ trei milioane de euro in imbunatatirea morii si in dezvoltarea segmentului de fresh bakery (produse de panificatie proaspata - n. red.)", a adaugat Krommydas.
Ca urmare a acestor investitii, numarul angajatilor Titan va creste de la 950 de persoane in prezent la 1.000 de oameni pana la finalul acestui an, numai noua fabrica de chifle necesitand aproximativ 20 de angajati. De asemenea, bugetul de marketing de aproximativ doua milioane de euro pe care producatorul de panificatie l-a avut in 2008 va fi mentinut si in acest an, urmand a fi dedicat in principal activitatii de in store promotions (promovare in magazin).
Producatorul de morarit si panificatie Titan a realizat in 2008 o cifra de afaceri de 294,3 milioane de lei (79,9 mil. euro), in crestere cu 23% fata de rezultatele inregistrate cu un an in urma. Profitul net cu care Titan a finalizat anul trecut a fost de 9,8 milioane de lei (2,6 milioane de euro), cu aproximativ 10% mai mic decat cel obtinut in 2007.
"Cresterea dobanzii si a costului banilor a afectat profitul net al companiei in 2008. In 2009 nu asteptam o crestere spectaculoasa a cifrei de afaceri, insa estimam o crestere de 10% a profitului", estimeaza directorul general al Titan.
Pachetul majoritar al Titan, fosta Loulis Romania, a fost achizitionat in vara anului 2007 de compania austriaca Leipnik Lundenburger Invest (LLI), controlat de grupul Raiffeisen. In 2008, LLI a achizitionat inca 30% din actiunile Titan, detinand in prezent peste 97% din titluri.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO