Companii

The Group s-a asociat cu americanii de la Omnicom şi împreună vor controla un sfert din piaţa de advertising locală

The Group s-a asociat cu americanii de la Omnicom şi împreună vor controla un sfert din piaţa de advertising locală

Autor: Cristina Roşca

22.02.2012, 00:05 1453

The Group, brandul ce reuneşte 18 firme de media, comunicare şi marketing deţinute de unii dintre cei mai cunoscuţi oameni din domeniu - Zoltan Szigeti, Mihaela Nicola şi Bogdan Nicola - a devenit acţionar în cadrul agenţiilor de media OMD şi PHD, aflate în portofoliul grupului american Omnicom Media Group (OMG).

Reprezentanţii celor două companii nu au oferit detalii dacă această mişcare este unilaterală - doar The Group a cumpărat acţiuni în cadrul celor două agenţii - sau bilaterală - şi OMG a preluat acţiuni în companiile The Group. De asemenea, niciuna dintre părţi nu a oferit detalii despre valoarea tranzacţiei şi portofoliul de acţiuni preluat de către românii din spatele The Group.

Comunicatul de presă trimis pentru a anunţa achiziţia spune că cele două grupuri îşi vor consolida investiţia în media prin intermediul agenţiei de media buying aparţinând The Group, acesta devenind acţionar în agenţiile OMD şi PHD.

"Parteneriatul cu experţi de top ai industriei din România reiterează angajamentul OMD şi PHD faţă de piaţa românească, faţă de clienţii noştri şi de aşteptările profesionale pe care aceştia le au. Am ales să dezvoltăm mai departe operaţiunile noastre de investiţie media împreună cu Zoltan Szigeti, bazându-ne pe reputaţia şi performanţele profesionale ale acestuia", a declarat Collin Gottlieb, CEO Omnicom Media Group EMEA.

Această mişcare este una dintre cele mai importante de pe piaţa de media, care a fost afectată în ultimii trei ani de situaţia economică. Companiile au decis să îşi reducă investiţiile în publicitate şi în comunicare, aceste bugete fiind printre primele tăiate de pe listă.

Piaţa de media a fost în 2010 de 316 milioane de euro şi, potrivit estimărilor pentru 2011, aceasta urma să se situeze la 306 mil. euro. Acestea sunt datele oferite de raportul Media Fact Book, o analiză a pieţei româneşti de media realizată de compania Initiative Media România, parte a grupului de comunicare Lowe.

În acest context, la afaceri similare în 2011, uniunea The Group cu OMG urmează să controleze un sfert din această piaţă.

Chiar şi pe o piaţă în scădere, Media Invest­ment, principala agenţie media a The Group, a reuşit să obţină în 2010 45 de milioane de euro, în creştere cu aproape 29% faţă de anul anterior. De asemenea, OMD (Optimum Media Direction Plan & Buy) a reuşit să îşi majoreze în 2010 afacerile la 27,7 mil. euro, faţă de 19,4 mil. euro în anul anterior. Rezultatele pentru 2011 nu sunt disponibile pentru nici­una dintre cele două agenţii.

În cazul OMD anul 2010 a fost unul dintre cei mai buni, în condiţiile în care la finalul lunii ianuarie anunţa că a câştigat unul dintre cele mai disputate conturi media de pe piaţă, cel al Vodafone. Contul, a cărui valoare depăşeşte 10 milioane de euro, fusese administrat timp de un deceniu de Bogdan Enoiu de la McCann Erickson. Contul de media al operatorului de telefonie mobilă a trecut în mâinile lui Cristian Mucichescu, şeful OMD, la începutul lui 2010. Un an şi jumătate mai târziu OMD a pierdut contul Vodafone, care s-a întors la Bogdan Enoiu. De asemenea, Cristian Mucichescu a plecat din companie. The Group are în portofoliu Romtelecom şi Cosmote, clienţi care cheltuiesc pe advertising peste 15 mil. euro şi pe care orice agenţie îi doreşte. Omnicom Media Group, care include OMD şi PHD (două agenţii de media full-service) şi integrează trei platforme de lucru - digital, comunicare prin conţinut (FUSE) şi agent de negociere (OPera), se mai găsesc clienţi precum Dacia Renault, Nissan, McDonald's, Citroën, Bosch, Canon, Valvis Holding, Eli Lilly. Datele despre clienţi sunt ultimele comunicate de reprezentanţii Omnicom Media Group. The Group, cel mai mare holding independent de comunicare, ges­tionează comunicarea pentru mai mult de 80 branduri locale şi internaţionale.

The Group, înfiinţat în urmă cu şapte ani de Mihaela Nicola şi Zoltan Szigeti, a avut în 2010 afaceri cumulate pentru toate agenţiile de 109 mil. euro, în creştere de la 85 mil. euro în 2009. Acestea sunt ultimele informaţii cunoscute de­spre cifra de afaceri a companiei. În cazul OMG, cifra de afaceri a companiei a fost în 2010 de 29,7 mil. euro.

În contextul acestei mutări pe piaţă, conducerea principalei agenţii a Omnicom Media Group, OMD, va fi preluată de Liana Mihai. De asemenea, Carmen Tănăsie, cea care conduce operaţiunile locale ale Omnicom Media Group, ar putea prelua o funcţie la nivel regional în cadrul grupului, potrivit reprezentanţilor. OMG România era deţinută în proporţie de 100% de grupul Omnicom din SUA. După tranzacţia cu The Group nu se ştie care este participaţia fiecărui acţionar.



The Group

  • Zoltan Szigeti şi Mihaela Nicola sunt unii dintre cei mai puternici oameni de pe piaţa de advertising şi comunicare locală. În 2005 au părăsit grupul Ogilvy pe care-l conduseseră aproape un deceniu şi şi-au format propria firmă, intrând direct la bătaie cu marii jucători. Având în vedere experienţa şi relaţiile din piaţă, ei au reuşit să se impună chiar dacă au pornit-o de la zero.

  • The Group este cel mai mare holding independent de comunicare şi include mai multe companii specializate din domeniile creaţie, media, relaţii publice, producţie, marketing experienţial şi evenimente speciale şi are peste 160 de angajaţi şi afaceri de peste 100 de milioane de euro. The Group cuprinde agenţiile: Brands Talk, Pepper Communication, BT Production Group, House of Media, Innovaty Production, Media Investment, My Media Branded Content, Navidoo Media, New Media Agency, Nicola & Partners, PosterCom Media, Q Research, The Media Partnership, Touch Communication Media, Field Star, Your Promo, My Media, The Group Foundation. Romtelecom şi Cosmote sunt printre principalii clienţi ai grupului.

  • Istoria lui Zoltan începe în 1993, când şi-a deschis prima agenţie proprie de publicitate, Viewpoint. Un an mai târziu agenţia s-a afiliat la grupul Ogilvy. El este de profesie inginer electronist. Deţine un masterat în marketing politic în cadrul SNSPA Bucureşti şi un MBA absolvit la Berlin School of Creative Leadership, în cadrul Steinbeis University din Germania. Mihaela Nicola, cea cu care împarte afacerile The Group, deţine doctorate în comunicare şi sociologie. Ei s-au cunoscut la Ogilvy şi de atunci sunt împreună.

Omnicom Media Group

  • a intrat pe piaţa locală în 2000;

  • include OMD şi PHD, două agenţii de media full-service şi integrează trei platforme de lucru - digital, comunicare prin conţinut (FUSE) şi agent de negociere (OPera);

  • compania locală era deţinută în proporţie de 100% de grupul Omnicom din SUA, aflat în topul mondial al celor mai mari jucători din domeniu.

  • printre clienţii companiei pe piaţa locală se numără Dacia Renault, Nissan, McDonald's, Citroën, Bosch, Canon, Valvis Holding, Eli Lilly.

"Anul trecut ei au pierdut contul Vodafone, unul dintre cei mai râvniţi clienţi, care are un buget anual de advertising ce depăşeşte 10 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO