Companii

Tendinţă pe piaţă. Mărcile „no name“ pierd teren pe piaţa sucurilor din fructe: minus 17% în 2018

Tendinţă pe piaţă. Mărcile „no name“ pierd teren...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

12.11.2019, 00:07 732

Consumul de sucuri pe bază de fructe şi nectaruri a crescut anul trecut cu aproape 5% faţă de anul precedent şi s-a ridicat la 67 de milioane de litri, adică puţin peste 3,5 litri per capita, arată calculele ZF pe baza datelor de la Asociaţia Europeană a Producătorilor de Sucuri de Fructe (AIJN). Ponderea cea mai mare în consum o au nectarurile, de peste 60%. Restul reprezintă sucurile pe bază de fructe.

Astfel, consumul a fost pe o pantă ascendentă ca urmare a ten­din­ţei românilor de a se îndrepta către produse mai sănătoase.

De asemenea, se remarcă o creştere a ponderii mărcilor consa­cra­te în total consum. Astfel, pe cate­goria de sucuri din fructe (100% suc din fruc­te, concentrat sau necon­centrat, fresh, pasteurizat etc), mărcile private ale marilor lanţuri de maga­zi­ne au înregistrat în 2018 o scădere de 17%, până la 6 milioane de litri, adică 22% din consu­mul de 27 milioane de litri.

Şi în zona de nectaruri (conţinut de fructe de 25-99%), consumul de branduri „no name“ au scăzut în consum cu 6% faţă de anul anterior. Din totalul consumului de nectaruri, mărcile private reprezintă aproape 18%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO