Companii

Tarom, cel mai scazut grad de ocupare intre operatorii europeni

Tarom, cel mai scazut grad de ocupare intre operatorii europeni
07.05.2009, 00:00 25

Tarom, cel mai mare operator aerian de pe piata locala, a avut un grad de ocupare de 46,1% in primele trei luni din acest an, in scadere cu 13,2% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ceea ce pozitioneaza compania pe ultimul loc in Europa dupa acest indicator, potrivit datelor Asociatiei Companiilor Aeriene Europene (AEA).

Spre comparatie, operatorul aerian Malev Hungarian Airlines a inregistrat un grad de ocupare de 53,1%, iar Ukraine International Airlines a avut 50,3%.
Situatia de pe primul trimestru arata un numar de pasageri transportati de Tarom in scadere cu 16,3%, la 312.300 de persoane. La inceputul acestui an, compania a incercat sa atraga mai multi pasageri prin introducerea unor bilete de 50 de euro dus-intors (fara taxe incluse) pe destinatiile externe si de 24 de euro dus pe cursele interne (fara taxe), tarife care concureaza cu cele ale operatorilor low-cost. Rezultatele companiei arata insa ca nici aceste oferte nu au reusit sa majoreze numarul de pasageri ai Tarom in primul trimestru.
"Pana in prezent s-au vandut peste 55.000 de bilete pe curse externe la pretul de 50 de euro (fara taxe - n. red.), pentru care rezervarile se fac cu minim o luna inainte", a spus Madalin Tudor, purtatorul de cuvant al companiei. Biletele care au ca scop marirea traficului au fost introduse si ca urmare a maririi capacitatii de operare a companiei in urma achizitionarii in leasing in 2008 a trei avioane Boeing 737-800 Next Generation, cu o capacitate de maxim 186 de locuri fiecare.
Operatorul aerian a transportat in 2008 circa 1,9 milioane de pasageri, in crestere cu 9,8% fata de anul anterior. Cifra de afaceri estimata pentru anul trecut este de 298 mil. euro, in crestere cu aproape 15% fata de anul anterior. Pierderile companiei se ridica la 20,6 milioane de euro pentru anul trecut. Compania opereaza 21 de destinatii externe, cu aeronave proprii, 14 destinatii externe operate in code-share cu alte companii (cu aeronavele acestora) si 10 destinatii interne cu avioane proprii.
Pe piata operatorilor de linie regulata mai concureaza Lufthansa, Air France-KLM, British Airways sau Turkisk Airways. Concurenta indirecta din partea operatorilor low-cost este foarte puternica.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO