Companii

Tariceanu cere calendarul complet de la Daewoo

02.05.2007, 17:54 13

Premierul Tariceanu i-a cerut presedintelui Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului, Teodor Atanasiu, sa ii prezinte rapid un calendar al etapelor de privatizare a societatii Automobile Craiova, nemultumit ca planul prezentat de seful AVAS contine masuri generale, nu si termene clare.
Seful Guvernului i-a cerut presedintelui institutiei, intr-o discutie recenta, sa ii transmita un calendar de privatizare a uzinei astfel incat la randul sau sa poata prezenta informatii clare potentialilor investitori, au declarat surse din AVAS.
"Atanasiu i-a spus premierului ca poate definitiva calendarul dupa 15 mai, cand sunt redactate caietul de sarcini si de prezentare a companiei, dar premierul a insistat pentru un calendar complet, cu termene precise pentru toate etapele", potrivit surselor citate.
Strategia de privatizare a Automobile Craiova prevede vanzarea intregului pachet de actiuni detinut de AVAS (72,4%), impreuna cu participatia SIF Oltenia (22,06%) si a celorlalti actionari minoritari care isi exprima intentia de a vinde actiunile, potrivit unui memorandum adoptat miercuri de Guvern.
In sedinta Executivului, presedintele AVAS, Teodor Atanasiu, a informat membrii Cabinetului ca in luna iunie va fi lansata oferta de vanzare.
Pana la data limita, AVAS a primit oferte neangajante pentru privatizarea Automobile Craiova din partea companiilor americane Ford si General Motors si a firmei ruse JSC Russian Machines, detinuta de miliardarul rus Oleg Deripaska.
Pretul oferit va avea ponderea cea mai mare in grila de evaluare pentru departajarea competitorilor, iar potentialii investitori trebuie sa aiba o cifra individuala de afaceri de minimum 10 mld. euro pe an pentru a fi acceptati si o productie de cel putin un milion de autoturisme pe an.
Pretul pe actiune va reprezenta 30% din grila de punctaj, iar investitiile asumate de ofertant vor avea o pondere de 25%. Alte criterii care vor fi luate in calcul la departajarea competitorilor vor fi nivelul de integrare pe piata a uzinei din Craiova (25%) si numarul de autoturisme produse dupa privatizare (20%).
Investitorul va trebui sa asigure o productie la Craiova de 100.000 de autoturisme dupa primii doi ani de la privatizare si de 200.000 de unitati dupa o perioada de patru ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO