Companii

Takata Petri: Este nevoie de o productivitate mai ridicata in industria locala a componentelor auto

09.06.2008, 12:57 27

Comparativ cu anii trecuti insa competitivitatea costurilor s-a perimat, singura solutie pentru recuperarea decalajului fiind identificata in prezent in cresterea productivitatii.
"Romania detine in continuare un avantaj, dar 'latul se strange incet'. Este necesara o productivitate mult mai ridicata", a declarat Jacob Lux, managerul de comunicare al grupului Takata.
Compania si-a inceput ac-tivitatea in Romania prin investitiile in cele doua fabrici din Arad, construite in anul 2001, unde produce centuri de siguranta si volane auto. Ulterior Takata a construit o a treia fabrica de airbaguri la Sibiu, potrivit reprezentantilor companiei investitiile ajungand la 25 de milioane de euro.
Conform raportului financiar, Takata Petri Romania a inregistrat anul trecut afaceri de 211,3 mil. euro, in crestere cu aproximativ 15% comparativ cu nivelul anului precedent. In acelasi timp, compania a raportat pierderi de 3,7 milioane de euro, dupa ce in 2006 profitul inregistrat a fost de 4,7 milioane de euro, potrivit datelor disponibile la Ministerul de Finante.
La nivel mondial Takata a consemnat in 2007 afaceri de 3 miliarde de euro si o marja operationala de 7,9%.
Chiar daca detine 15 fabrici de componente auto in Asia si una in Africa, zone cunoscute pentru un cost al fortei de munca inferior celui european, iar anul trecut a raportat pierderi de mai multe milioane de euro, Takata a optat pentru extinderea capacitatilor din Romania, astfel ca in prezent nivelul investitiilor a ajuns la 50 de milioane de euro, iar numarul angajatilor a trecut de 5.000 de persoane. "In total au fost investite in Romania mai mult de 50 de milioane de euro, iar volumul productiei a fost majorat. In plus capacitatile de la Sibiu vor fi in continuare extinse", a spus Lux.
El nu a dorit sa specifice valoarea investitiilor, acestea fiind variabile si corelate direct de dezvoltarea clientilor din industria auto europeana, pentru care sunt produse componentele auto.
In urma investitiilor din ultimii patru ani fabrica din Sibiu, instalata in zona industriala de vest a orasului, produce acum circa 10 milioane de airbaguri anual, o parte fiind livrate din 2008 si catre Automobile Dacia, pentru echiparea modelelor Logan si Sandero.
Cea mai mare parte a productiei este livrata in Vestul Europei pentru integratori precum Daimler, BMW, General Motors, Volkswagen sau Toyota.
Pe plan local in segmentul productiei de sisteme de siguranta pasive mai activeaza compania ITG Automotive Safety, fosta ASCI, care produce la Sighisoara airbaguri si suedezii de la Autoliv.
Autoliv detine din 1997 o fabrica de centuri de siguranta si generatoare de gaz pentru airbaguri la Brasov, un centru de inginerie la Timisoara si are in proiect o noua fabrica la Lugoj.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO