Companii

Şucu: Şi când ne-am născut era criză, şi am rezistat şi atunci. Vom recupera în partea a doua a anului scăderea din T1şi T2

no title

Considerat cel mai puternic antreprenor din industria mobilei, Dan Şucu ar putea relua extinderea în acest an, fiind în discuţii avansate pentru mai multe locaţii.

Autor: Ioana David

17.04.2011, 23:53 65
Dan Şucu, proprietarul afacerii Mob­expert, cel mai marejucător din industria mo­bilei, este de părere că "loc pentruatitudine antreprenorială" există acum, "poate mai mult" decât întrecut, pentru că se pot identifica nişe, chiar şi în piaţa demobilă, care au potenţialul de a creşte.
În acest context, el se întreabă retoric dacă în situaţiaactuală din eco­nomie o companie ar tre­bui să se concentreze doarpe ideea de a nu pierde sau există şanse de a creşte învânzări.
"În general într-o orga­ni­zaţie sunt foarte mulţi ma­nagericare sunt obsedaţi de ideea de a ajunge de la 95% din plan la 100%din plan (buget - n.red.), nu cum ajung să crească de zece ori saude cinci ori (pe anumite nişe - n.red.). Acesta este apa­najulmanagementului de a-şi face bugete şi de a se încadra în ele", aafirmat Şucu într-un interviu pentru Ziarul Finan­ciar. El adaugăfaptul că mulţi manageri se concentrează pe ce nu merge, când ţintaar trebui să fie nişele cu potenţial.

Cu mobila în faţa magazinelor

În ceea ce priveşte Mobexpert, pariul lui Şucu din magazinedin acest an este reprezentat de mobila de grădină, segment de nişăcare în 2010 şi-a dublat vânzările şi care anul acesta ar puteacreşte de cinci ori, potrivit estimărilor omului de afaceri.

Pe lângă mobila de grădină Şucu mizează şi pe decoraţiunile desezon (colecţii de farfurii, pahare, lumânări etc.), pentru caoamenii care intrau până acum în magazin şi nu cumpărau mobilă saualte decoraţiuni de valori mai mari să iasă totuşi cu o achiziţie,chiar dacă era de valoare mică.

Segmentul de mobilă şi de­cora­ţiuni a reprezentat anul trecutsub 1% din business, adică sub un milion de euro, po­trivitesti­mărilor ZF, dar ţinta pentru acest an pe acest seg­ment estestabilită la 7-8% din vânzări, adică peste 7 mil. euro.
"Nu ne aşteptăm ca facturile importante să crească, sau săiasă mai mulţi (cumpărători - n.red.) cu o saltea de 2.000 de leisau cu o canapea de 1.500 de lei, dar poate că măcar o parte dincei care intrau şi nu cumpărau nimic să iasă cu achiziţii de 10-20de lei", a mai Şucu. În opinia sa aceste achiziţii mici făcutezilnic nu pot avea decât un impact favorabil în business.
Şucu a scos sute de articole de mobilier de grădină în faţamagazinelor (mai puţin în Berceni din lipsă de spaţiu). Prima pelistă a fost unitatea din Băneasa, cea mai mare din reţea, chiarvizavi de IKEA. Omul de afaceri spune că a înce­put chiar maidevreme decât şi-a pro­gramat, deşi s-a gândit la "ridicolulsituaţiei" având în vedere că încă mai ninge (în unele zone dinţară), însă consideră că segmentul are potenţial mare decreştere.
Scădere de 5,5% în primul trimestru
"Când ne-am născut (când a demarat afacerea Mobexpert, în 1993- n.red.) nu era tot criză? Şi am rezistat şi atunci", a afirmatDan Şucu. În primele trei luni ale anului, grupul Mobexpert, careanul trecut a rulat 110 mil. euro, a înregistrat o scădere de 5,5%a vânzărilor. Şucu spune că o tendinţă de scădere se va menţine şiîn trimestrul al doilea, dar că va recupera în partea a doua aanului.
"În trimestrul doi nu avem cum să nu scădem puţin pentru că întrimestrul doi anul trecut a avut un iunie extraordinar (pe fondulcreşterii TVA de la 1 iulie - n.red.). În mod cert vom recupera însemestrul doi. Nu plec de la premisa că piaţa va fi mai bună. Nuaceasta este ideea."
El explică faptul că piaţa de mobilă va continua să fie slabăîntregul an, dar că pentru Mobexpert se aşteaptă ca adaptareacolecţiilor să aducă o majorare a vânzărilor la nivelul întreguluian.
Anul trecut, Mobexpert a scăzut cu 4%, iar mesajul optimist pecare Şucu îl transmite acum este primul de acest fel de laînceputul crizei.
Considerat cel mai puternic antreprenor din industria mobilei,Şucu ar putea relua extinderea în acest an, fiind în discuţiiavansate pentru mai multe locaţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO