Companii

Studiu. Influenţa multinaţionalelor în impulsionarea companiilor cu capital privat românesc

Studiu. Influenţa multinaţionalelor în impulsionarea...

Autor: Sorin Pâslaru

27.04.2018, 00:07 346

Firmele cu capital privat românesc de distribuţie de bere, sucuri carbogazoase şi apă minerală au crescut pu­ter­nic din colaborarea cu  multinaţionalele, arată a treia edi­ţie a studiului „Capitalul Privat Românesc“ realizat de ZF în colaborare cu PIAROM – Patronatul Investitorilor Autohtoni din România.

Companiile cu capital privat autohton deţin 55% din comerţul cu ridicata. Acesta este cel mai mare sector din economie, cu o cifră de afaceri totală de 259 de miliarde de lei în 2016, adică 21% din total.

Dacă fabricarea băuturilor este o „afacere“ aproape ex­clusiv străină, companiile străine având o pondere de 81%, distribuţia este dominată de firmele autohtone.

Comerţul cu ridicata „lasă“ o valoare adăugată brută de 25% din cifra de afaceri, adică la afaceri de 259 mld. lei, valoarea adăugată brută corespondentă este de aproape 65 de miliarde de lei. Aceasta înseamnă circa 8% dintr-un PIB de 760 mld. lei aferent anului 2016.

Economii întregi precum cea a Olandei sau Dubai se bazează pe mişcarea mărfurilor şi produc valoarea adăugată prin distribuţie şi transport. De aceea, modul prin care au creat producătorii de bere şi băuturi răcoritoare un „ecosistem“ în jurul lor prin relaţia cu firmele de distribuţie naţionale şi regionale arată că există posibilitatea de dezvoltare economică în jurul multinaţionalelor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO