Companii

Studiu al IAB şi PwC: Bugetele alocate pentru reclamele afişate pe mobil le-au depăşit pe cele dedicate desktopurilor

Studiu al IAB şi PwC: Bugetele alocate pentru reclamele...

Autor: Adrian Seceleanu

18.07.2019, 00:07 123

Bugetele de publicitate pentru afişarea de mesaje promoţionale pe smartphone-uri şi tablete au crescut în 2018 mai repede decât cele dedicate utilizatorilor care folosesc PC-uri desktop şi au avut la nivelul întregului an o pondere mai mare în suma totală, potrivit unui studiu realizat de către IAB România - o asociaţie care reuneşte agenţii şi regii de publicitate pe internet, şi compania de audit şi consultanţă PwC România.

„În semestrul al doilea, segmentul mobil a înregistrat rate de creştere semestriale mai mari decât cel desktop şi re­prezintă 55% din totalul bugetelor investite. Per an­sam­blul anului 2018, segmentul mobil a înregistrat o creş­tere de 35% (faţă de 2017) şi a depăşit segmentul desktop. Această tendinţă este înregistrată şi la nivel european“, conform datelor IAB.

La nivel global bugetele pentru echipamentele mo­bile au avut o pondere de 65%, respectiv o valoare de aproape 70 mld. $, faţă de mai puţin de 38 mld. $ pentru re­cla­mele afişate pentru utilizatorii de desktop-uri. Rata de creştere pentru bugetele dedicate echipamentelor mo­bile a fost de 54%.

Piaţa de publicitate online din România, măsurată du­pă metodologia IAB şi PwC, a atins o valoare de 271,8 mil. lei, în creştere cu 22%.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO