Companii

Structura reţelei Penny pe tipuri de localităţi acoperite: Oraşele mici au ajuns să găzduiască 43% din totalul magazinelor. În 2005 reţeaua acoperea doar oraşe mari şi medii. Discounterul german are în România peste 280 de magazine şi vrea să depăşească pragul de 300 de unităţi până la final de an

Structura reţelei Penny pe tipuri de localităţi...

Autor: Cristina Roşca

16.08.2021, 16:15 135

Doar unu din zece magazine ale retailerului cu profil discount Penny se găseşte în zona Bucureşti-Ilfov, compania mizând mai degrabă pe oraşe mici şi medii. Este interesant de văzut astfel cum s-a schimbat distribuţia reţelei de la intrarea pe piaţă până astăzi, în contextul în care urbele mici au ajuns în 2020 să găzduiască 43% din totalul magazinelor. În 2005, anul când grupul german Rewe, proprietarul Penny, a intrat pe piaţa locală, reţeaua acoperea doar oraşe mari şi medii.

Există însă schimbări chiar de la an la an. Spre exemplu, în 2020, primul an de pandemie în România, oraşele mici au mâncat din cota de piaţă a regiunii Bucureşti-Ilfov şi din cea a oraşelor mari, câştigând două puncte procentuale. Acest trend este opusul celui remarcat înainte de pandemie, când Capitala devenea tot mai vizibilă pe harta companiei, la fel şi oraşele mari, unde puterea de cumpărare e mai ridicată, iar rata şomajului mai mică.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO