Moldova a fost mult timp ocolită de investitori, motiv pentru care a rămas până astăzi cea mai săracă regiune a ţării. Aici şomajul sare cu mult de media pe ţară, iar salariul ajunge în unele judeţe şi cu 30% mai mic decât la nivel naţional, unde s-a apropiat de 450 de euro net lunar.
Distanţa mai mare faţă de Occident, infrastructura subdimensionată şi lipsa forţei de muncă bine pregătite au făcut ca investiţiile cu grad mare de specializare să se orienteze către alte zone ale ţării. Spre exemplu, IT-ul şi-a stabilit „sediile“ în Bucureşti şi Cluj, iar industria auto a luat cu asalt Transilvania. Astfel, Moldovei i-a rămas doar industria textilă, deci producţia cu valoare adăugată mică.
În acest context, şi retailerii au acoperit în primul rând zonele mai dezvoltate ale ţării, motiv pentru care cele mai multe depozite sunt amplasate în apropierea Bucureştiului sau chiar în Capitală, şi în Transilvania, de regulă în zona Clujului. Totuşi, în ultima perioadă zona Moldovei devine noul pariu al retailerilor care încep să îşi dezvolte depozite aici pentru a alimenta magazinele din regiune şi de peste Prut (în cazul Kaufland). Comerţul modern se extinde continuu, cu 200-300 de magazine noi an de an, astfel că toată ţara intră în vizorul jucătorilor străini după ce poziţiile-cheie au fost deja ocupate.
Penny Market a fost primul retailer care a deschis un depozit în Moldova, această regiune a ţării considerată a fi cea mai săracă. Compania a construit un depozit de 1,9 hectare la Bacău, depozit care a intrat în operare în februarie 2017. Un astfel de depozit a necesitat o investiţie de circa 20 mil. euro, fiind în proprietate. Penny Market, spre deosebire de lanţurile de supermarketuri şi hipermarketuri, acoperă în mod egal toată ţara pentru că este discounter şi se adresează şi clienţilor cu venituri medii şi mici. Astfel, puterea de cumpărare mică din zona Moldovei poate reprezenta un avantaj competitiv pentru grupul german Penny Market, care atrage clienţii prin politica preţurilor mici.